Aviseringar
Rensa alla

Skolstart - vill inte!


Äsch, chilla. Detta är bara början. 🙂


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

spy i kors med mig ngn

jag vill


   
SvaraCitera

Ennie_faggot_loser:

jag vill

bra, är fortfarande redo


   
SvaraCitera

finns mycket man inte vill men måste

förstår ej varför man gör högstadiet till en så stor grej, det är ju ändå gymnasiebetygen som räknas i slutändan

eller ah, inte slutändan, men ändå de betygen man söker in på högskolan med, eller söker jobb med, även om man nästan aldrig får visa betyg när man söker jobb


   
SvaraCitera

Din framtida yrkesinsats är inte beroende av saker du var kompetent nog att klara av i nian. Det avgör bara vilket gymnasium du kan komma in på. Dock så skulle jag råda dig att ta nionde klass rätt seriöst eftersom det ger en bra grund till hur gymnasiet kommer att vara. På så vis bli gymnasiet lite enklare. Gymnasiet i sin tur är inte alltid heller jätteavgörande. Utan avgör mer vilka högskolor du kan komma in på. Det i sin tur är rätt så avgörande. Eller avgörande och avgörande... att få ett bra jobb som man kan lära sig trivas med i det här jävla samhället kommer det nog kräva mycket mer engagemang än vad grundskolan/gymnasiet över huvudtaget kan eller vill få ungdomar att förstå.

Om jag vore du så skulle jag se fram emot nian. Det var det enda riktigt roliga året i grundskolan, då man var liten och dum.


   
SvaraCitera

Du behöver inte oroa dig. Gymnasiet och högskolestudier är betydligt mer väsentliga.


   
SvaraCitera