Aviseringar
Rensa alla

skoltrött


Ämnesstartare

AlvaAlva:
Jag känner precis samma sak, jag har hög press på mig själv och vill också gå ut med alla A. Efter jullovet blev allt värre och jag kände att jag inte orkade plugga lika mycket som, innan. Men 315 poäng är jätte bra, vad är det värsta som kan hända ifall du sänker dig? Försök tänka på att inte ha så höga krav på dig själv, krav är bra med ibland blir det för mycket. 

Om du vill bli motiverad till att plugga mer så tänk på din framtid och vad du vill göra om 15 år.. Det brukar gör mig motiverad. 🙂

Jag vill ha höga krav. Att plugga för mig är inte bara att bygga upp en framtid. Det får mig att slippa tänka på annat som ger mig ångest, och när jag inte orkar plugga mer så börjar jag tänka på dessa saker.. Får sån jävla ångest då, både av skolan och av annat som sker i mitt liv hela tiden..... 

jag vet liksom inte vad jag vill bli. Har ingen aning.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
315 poäng? Har typ 208 ^^
Men vilket gymnasium vill du börja på? För du kommer säkert in!

Är inte riktigt säker. Jag sökte till michael elies men funderar på att ändra det. Vill börja på samskolan istället men är rädd för att jag inte kmr klara det.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda:
Behöver du 315 för att komma in där du vill? Ingen kommer någonsin fråga om grundskolebetyg efter du börjat på gymnasiet. Är det värt all stress?

Jag vill få så höga poäng som möjligt. Jag vill försöka göra så bra jag kan för att inte ångra mig när jag blir äldre... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Jag har knappt 200, och du har 315. Du lever ju livet fan, håll dig på den nivån du är på istället!

Men jag vill ju få högre om jag kan! 


   
SvaraCitera

Ttrrttgirl:

Är inte riktigt säker. Jag sökte till michael elies men funderar på att ändra det. Vill börja på samskolan istället men är rädd för att jag inte kmr klara det.. 

http://www.grkom.se/download/18.4e3e0aba14884add6a416f8/1412082287752/Slutantagningspo%C3%A4ng_2014.pdf

Där är ditt liv. Detta kom 98:orna in på. 9:nde april kan man se för detta året


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ttrrttgirl:

Jag vill få så höga poäng som möjligt. Jag vill försöka göra så bra jag kan för att inte ångra mig när jag blir äldre... 

Vad är det du kommer ångra? När du börjat gymnasiet kommer du aldrig tänka på högstadiebetygen igen. 
Alltid dumt att anstränga sig och stressa i onödan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ttrrttgirl:

Men jag vill ju få högre om jag kan! 

Är det någon speciell linje du ska komma in på då som har högre än det??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har ju redan nästan de högsta som man kan ha ju. 
typ smörja lite för lärarna snacka med dem och så. så behåller du dina betyg och så.

liksom det är betygen i gymnasiet som spelar roll, så 315 är sjukt bra.
har själv bara 270. 

folk klagar ju t.ex på att dagens betyg är kass och så men jag har b i matte och på provet fick jag bara e/d och jag brydde inte mig så mycket. Men mitt betyg är detsamma.

kanske du inte få a på alla prov men jag tror inte att det kommer sänka dina betyg.
för det är typ bara 14-15 skolveckor kvar och många av dessa är ju nationella prov och de proven kan man ju inte träna till.


   
SvaraCitera

Visserligen är det bra att ta skolan seriöst, men det finns en hårfin gräns när det blir för seriöst. Jag tror nog att det är viktigt att du kan slappna av och att du inte stressar upp dig för mycket, det här är kroppens sätt att säga att du måste vila. Var nöjd över din merit, den är skitbra, och ta det lugnt så du inte blir utbränd.


   
SvaraCitera