Aviseringar
Rensa alla

Skoluppgift


Ämnesstartare

Håller på att skriva en argumenterande text och behöver lite förslag på vilka nackdelar som finns med att döma andra människor. Någon som kommer på något? 

Tack på förhand! Hjärta


   
Citera
Ämnesetiketter

Det finns inga nackdelar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte riktigt om det finns några. Hade varit en annan sak om du hade skrivit fördomar. Fast att ha fördomar är naturligt och inte ett problem förens man agerar utefter dessa fördomar.


   
SvaraCitera

finns det några fördelar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Vet inte riktigt om det finns några. Hade varit en annan sak om du hade skrivit fördomar. Fast att ha fördomar är naturligt och inte ett problem förens man agerar utefter dessa fördomar.

Vilka nackdelar skulle du säga att det finns om jag hade valt att skriva om fördomar istället? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
finns det några fördelar?

Är ute efter nackdelar..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noid3a:

Vilka nackdelar skulle du säga att det finns om jag hade valt att skriva om fördomar istället? 

Man KAN löpa risken att diskriminera mot individen. Till exempel en arbetsgivare.


   
SvaraCitera

noid3a:

Vilka nackdelar skulle du säga att det finns om jag hade valt att skriva om fördomar istället? 

Det beror på din åsikt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som Mr. Maymay skriver, fördomar kan leda till så mycket felaktigt. Exempelvis är om du har fördomar mot en viss folkgrupp. Då skulle du, kanske omedvetet, beter dig på ett visst sätt runt viss folkgrupp. 


   
SvaraCitera