Aviseringar
Rensa alla

Skolvalet 2014.


Tycker att det är ett bra sätt att få lära sig lite om politik och demokrati (om man nu får det och inte bara blir tillsagd att rösta på ngt).


   
SvaraCitera

isola:

har ditt komvux bara 50 elever?

det är inget komvux

50-ish kske 60, på sin höjd. fast 20-25% av dessa läser deltid typ. 


   
SvaraCitera

S3ON:

det är inget komvux

50-ish kske 60, på sin höjd. fast 20-25% av dessa läser deltid typ. 

aha folkis? pga du är ju för gammal för att börja gymnasiet väl?


   
SvaraCitera

isola:

aha folkis? pga du är ju för gammal för att börja gymnasiet väl?

Ja 

fast ej pga dt 

kan säga att fhs e den lätt bästa skolformen jag någonsin har stött på, det är så mkt som e annorlunda jämfört med gymnasiet. tror det har med den sociala interaktionen att göra tsm med att alla är så himla glada, öppna, mogna/vuxna. 🙂 Lärarna är himla bra också, de gör de tråkigaste ämnena roliga med hjälp av dt fhs bygger på typ, samspelet mellan elever. 

Vi hade sån jävla intressant & djup diskussion idag på "livsåskådningen" (religionen), där de flesta elever i klassrummet deltog. Finns självfallet blyga elever också, men de kanske öppnar sig med tiden. 🙂   


   
SvaraCitera

aha

kom på att vi är i en skolvals-tråd, då fattar jag va du menade med "pga du är ju för gamlig för gymn"


   
SvaraCitera

shit vad off topic d blev 1då Rodnar

sry ts


   
SvaraCitera

S3ON:

Ja 

fast ej pga dt 

kan säga att fhs e den lätt bästa skolformen jag någonsin har stött på, det är så mkt som e annorlunda jämfört med gymnasiet. tror det har med den sociala interaktionen att göra tsm med att alla är så himla glada, öppna, mogna/vuxna. 🙂 Lärarna är himla bra också, de gör de tråkigaste ämnena roliga med hjälp av dt fhs bygger på typ, samspelet mellan elever. 

Vi hade sån jävla intressant & djup diskussion idag på "livsåskådningen" (religionen), där de flesta elever i klassrummet deltog. Finns självfallet blyga elever också, men de kanske öppnar sig med tiden. 🙂   

fint att du trivs! hört mkt gott om fhs av andra också. borde kanske skriva in mig på en någonstans.


   
SvaraCitera

isola:

fint att du trivs! hört mkt gott om fhs av andra också. borde kanske skriva in mig på en någonstans.

gört!


   
SvaraCitera

Vi får ej göra det eftersom att de flesta skulle rösta på SD "för kul"


   
SvaraCitera
Töntt

De ungdomar i 7-9 som jag har haft kontakt med har ingen susning om hur politik går till så de röstade antingen på det parti polarn rösta på eller det parti föräldrarna sympatiserade med.  Jag tror inte det lönar sig att ha skolval då man knappt vet vad partierna står för i den åldern. I min syrras klass hade tydligen alla killar röstat på SD bara för att de kan och för att det är ''coolt''..


   
SvaraCitera
Töntt

schim:
Vi får ej göra det eftersom att de flesta skulle rösta på SD "för kul"

Precis.


   
SvaraCitera

schim:
Vi får ej göra det eftersom att de flesta skulle rösta på SD "för kul"Herregud vad dystert med en sån odemokratisk syn bland lärare. 


   
SvaraCitera

Resultat_riksdagen_700.png


   
SvaraCitera
oui
 oui

jag röstade på mp pga hyfsat bra frågor, lite för mycket miljöfrågor för min smak kanske men jaja 

i min skolkommun blev SD tvåa 🙁


   
SvaraCitera

oui: lite för mycket miljöfrågor för min smak kanske

utveckla tack 


   
SvaraCitera