Aviseringar
Rensa alla

SKOLVERKET ÄR FAKKKKKING EFTERBLIVNA111


Ämnesstartare

Av erfarenhet så är det bäst att skita i alltihop!


   
SvaraCitera

Köffein:

NU VET JAG INTE VILKA KURSER JAG KAN SKOLKA IFRÅN

var inte ett jävla tard och skolka inte helt enkelt[smile]


   
SvaraCitera

Köffein:

min gamla SYO: "nästan alla de nya kurserna är likadana som de gamla, du kommer nog inte behöva läsa om något![äckligt fakeleende]"

matte a lär vara detsamam som matte 1. tare lugnt stumpan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Ta lektionstid från dina klasskamrater? Herregud, du tänker inte långt du. Är du anmäld till kursen så skall du gå dit och lära dig det kursmålen säger att du skall lära dig.

...och när man redan kan alla kursmål och har högsta betyg i ämnet så är det ingen mening med att gå dit förutom för att få närvaro. när jag skrev ta lektionstid menade jag lärartid, my bad.

jag försöker inte rättfärdiga skolkande, jag säger bara att jag inte orkar gå på dessa lektionerna och ha motivation nog för att göra om saker som jag gjorde för ett år sedan. det är mitt val och jag skiter fullständigt i om jag "slösar skattepengar", mitt livs mening just nu är varken att tillfredsställa staten eller dess skattebetalare.

Tyrael:

Om du sen stör dina klasskamrater handlar det inte om skattepengar utan din brist på respekt.

gör jag inte, har aldrig gjort. inte så lätt för dig att veta dock.

Blivande_japan:

matte a lär vara detsamam som matte 1. tare lugnt stumpan

lär ja, så länge jag inte vet säkert kan jag inte börja på matte 2 (vilket jag tror motsvarar matte B)


   
SvaraCitera
Tyrael

Köffein:

...och när man redan kan alla kursmål och har högsta betyg i ämnet så är det ingen mening med att gå dit förutom för att få närvaro. när jag skrev ta lektionstid menade jag lärartid, my bad.

Du tar ingen lärartid när du inte frågar din lärare om något som andra elever inte har någon lärdom av.

Om du inte behöver kursen så skall du inte vara anmäld till den - så fort du är anmäld kostar du.

Har svårt att förstå vad du flyr från i denna diskussionen, vet du inte hur du skall bära dig åt?

Köffein:

det är mitt val och jag skiter fullständigt i om jag "slösar skattepengar", mitt livs mening just nu är varken att tillfredsställa staten eller dess skattebetalare.

[tired]


   
SvaraCitera

Det är därför du ej ska lita på myndigheter.
De suger, man ska anlita oberoende företag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Du tar ingen lärartid när du inte frågar din lärare om något som andra elever inte har någon lärdom av.

Eftersom jag är lika mycket elev som de andra studenterna så ger mig läraren tid även om jag kan allt eller inte. Hon måste kontrollera att jag kan kursmålen och hon måste rätta mina prov osv. Jag ser inte en stor skillnad på att vara närvarande då eller inte eftersom det i mitt tycke varken gör någon skillnad för eleverna eller läraren.

Tyrael:

Om du inte behöver kursen så skall du inte vara anmäld till den - så fort du är anmäld kostar du.

Ja, jag skulle faktiskt JÄVLIGT GÄRNA INTE VARA ANMÄLD TILL KURSERNA EFTERSOM JAG REDAN (tror att jag) HAR BETYG I DEM; DET ÄR DET JAG KLAGAR PÅ SMARTSKAFT.

Tyrael:

Har svårt att förstå vad du flyr från i denna diskussionen, vet du inte hur du skall bära dig åt?

Jag vet mycket väl hur jag ska bära mig åt, jag har bara andra prioriteringar och värderingar än vad du har. Vad är det jag flyr ifrån i diskussionen? Jag har precis kommit hem ifrån en blöt fest och fattar inte vad du menar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Det är därför du ej ska lita på myndigheter.
De suger, man ska anlita oberoende företag.

och vem ska kontrollera att företagen är oberoende då? myndigheter måntro?


   
SvaraCitera

Köffein:

och vem ska kontrollera att företagen är oberoende då? myndigheter måntro?

Myndigheter är dåligt. Man kan fan inte anlita tjänstemän att bestämma över en skola de aldrig varit på t.ex.

Jag citerar:

OF 5:

Du kan ju inte förvänta dig att ett statligt verk skulle vara medgörliga och underlätta för folket


   
SvaraCitera