Aviseringar
Rensa alla

Skorpion i Tribal stil


Ämnesstartare

Fyller 18 om drygt 3 månader och har funderat på att skaffa en tatuering grymt länge. En detaljerad skorpion i tribal, är inte helt säker vilket ställe jag ska tatuera mig någonstans, förslag på snygga ställen att tattuera på? [cheers]


   
Citera
Ämnesstartare

ExtoicWorm:

tribal

nej


   
SvaraCitera

Heh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken stam tillhör du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fett, ska det representera din vilda sida då eller? Eller kanske din ryggradslösa sida? Hur ska du förklara tatueringen, ska du säga att du alltid är beredd på att "sticka till"? [wink]


   
SvaraCitera

Mawns:

Fett, ska det representera din vilda sida då eller? Eller kanske din ryggradslösa sida? Hur ska du förklara tatueringen, ska du säga att du alltid är beredd på att "sticka till"?

[love]


   
SvaraCitera

ExtoicWorm:

Fyller 18 om drygt 3 månader och har funderat på att skaffa en tatuering grymt länge.

Gud jag är så trött på folk som ska tatuera sig. I 99% av fallen så skaffar folk någon totalt ointressant och fantasilös grej att smycka sina kroppsdelar med.

Såg nu en polare som hade tatuerat sig och skulle med stolthet visa upp detta för kompisgänget under en fest. Till min stora besvikelse hade han tatuerat in sitt namn i någon medeltidsfont och någon ros som svepte runtom. Totalt jäkla meningslöst. Vadå var han tvungen att tatuera sitt namn ifall han skulle glömma av det?

Det mest pinsamma var ju att en annan polare på andra sidan av bordet skulle visa upp sin tatuering - som var en lika dan! Hans namn i samma jävla font, bara utan rosen runt.
Blir så jäkla trött på folk som bara måste skaffa en meningslös tatuering, och sedan tro att alla andra ska tycka det är kul.

En tatuering ska vara snygg, alltså tilltalande för ögat men samtidigt ha någon form av story eller annat bakom.
Din tribal tatuering kommer att vara totalt ointressant för andra om du inte har någotn intressant att tillägga. Har du tex blivit stucken av en skorpion och var tvungen att suga ut giftet, annars skulle du dö 20 min senare så har du något att backa upp det med.

Nu blir det bara: Åh en skorpiontribal...kul...gjorde det ont?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror Mawns är något på spåren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

men samtidigt ha någon form av story eller annat bakom.

Varför detta?


   
SvaraCitera

Nachac:

Varför detta?

För det är ju halva grejen med en tatuering. Först och främst handlar ju det om det visuella - den ska ju se bra ut. Skorpiontribal är ju varken speciellt snyggt eller orginellt (beror ju på vem som bedömer iofs).

Men sedan vill man ju att folk ska intressera sig för vad de har lagt både tid, pengar och smärta på och är övertygad om att de flesta tappar intresset väldigt fort av att se en för det första tribal tatuering över huvud taget och för det andra en tatuering som egentligen inte bidrar till något.

Känner massa folk som taturerar sig med allt möjligt dumt.
Att från tribaler till stjärnor och annat. Nej ska man tatuera sig så ska man vara seriös och tatuera in något snyggt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

För det är ju halva grejen med en tatuering.

Varför? Ingen har sådana krav vad gäller piercingar, hårfärg, kläder, smink eller annan kroppsutsmyckning, vad gör en kroppsmålning så speciell?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Varför? Ingen har sådana krav vad gäller piercingar, hårfärg, kläder, smink eller annan kroppsutsmyckning, vad gör en kroppsmålning så speciell?

Tja, jo. Det man har på sig säger ju saker om sig själv, även om det inte behöver vara "historiska" saker. Men att tatuera in super mario på armen och att ha en zelda-tröja går ju att jämföra. Och att ha en "jag har blivit stucken av en skorpion"-tatuering går att jämföra med en bandtröja som man köpt på en spelning, det är ett minne helt enkelt.

Om man inte har någon anledning förutom att det är "snyggt" så är man ju lika kass i huvudet som folk som går runt i lacoste-piké bara för märkets skull. Eller ed hardy-tröjor.

Ens tatuering säger något om vem man är, även om det i detta fallet kanske bara säger "jag är en douchebag"


   
SvaraCitera

Nachac:

Ingen har sådana krav vad gäller piercingar, hårfärg, kläder, smink eller annan kroppsutsmyckning, vad gör en kroppsmålning så speciell?

Funderade faktiskt på det precis.
Jag tycker ju att även de flesta piercingar ser bara dumt ut och de flesta har ju dom inte en längre tid. Alla polarna skulle ju skaffa en ring eller stav i läppen, näsan, ögonbrynen under en period men ingen har kvar dessa nu.

Sedan när det gäller hårfärg och annat så är det väldigt tillfälliga saker som man lätt byter ut utan skada.
En tatuering är verkligen permanent och därför bör man vara extra noga med vad man tatuerar in.

Är övertgad om ifall man visste att ''Om du färgar ditt hår rött med rosa slingor så kommer det sitta kvar hela livet'' så tror jag folk skulle vara lite noggrannare med vilken färg de skulle använda.

Dock tänker många inte speciellt långt när det gäller tatueringar utan ska bara tatuera något. Förmodligen därför folk är så oorginella och gör det utan skäl.

Har en tjejkompis som nyligen ville tatuera något för att hedra sin bror som dött typ 7 år tidigare eller något. Visst, jättebra men sen kom hon med vad hon skulle tatuera in. Det skulle vara namnet på brodern, när han levde, när han dog och några änglavingar ovanför. Så jäkla dumt det med.

Varför ska man dra fram med att han dog? Det är väl mer intressant att hedra honom för att han levde? Så att tex tatuera in hans namn och något han var intresserad av hade vart en bättre idé.

Jag tycker bara att folk är så jäkla dumma när de kommer till tatueringar. Känner verkligen massor med folk som tatuerat sig, men bara en handfull som vart smarta nog att kombinera något som är snyggt, orginellt och med en gnutta själ i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om man inte har någon anledning förutom att det är "snyggt" så är man ju lika kass i huvudet som folk som går runt i lacoste-piké bara för märkets skull. Eller ed hardy-tröjor.

Jag skulle utan tvivel kunna godkänna någon som har en tatuering bara för att det är snyggt. Är ju snarare jämförbart med att ha en tröja med ett motiv man tycker är snyggt, oavsett märke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag skulle utan tvivel kunna godkänna någon som har en tatuering bara för att det är snyggt

Ja, självklart, men vem fan tycker att tribal är snyggt? Det var därför jag skrev "snyggt". Det är dock korkat att tatuera in ett snyggt mönster eftersom att man inte kan ta av det som man kan ta av en tröja, och därför är det bättre att tatuera in någon som är essentiellt för den person man är.


   
SvaraCitera