Aviseringar
Rensa alla

Skräckfilmer och annat sjukt


Ämnesstartare

Behöver tips på några bra skräckfilmer, där bra innefattar antingen en film som man blir rädd av eller en med bra handling. Har sökt runt lite och laddat ner några random skräckfilmer, var mest bara skit utan handling och de var inte heller så speciellt läskiga.

En filmserie som jag tyckte var ganska äcklig när jag var liten var "Nightmare on Elmstreet". Några mer sådana filmer skulle vara guld, känner dock inte till några. The Descent var också ganska bra.


   
Citera
Ämnesetiketter

Har aldrig sett en bra skräckfilm (thrillers räknas inte), hojta gärna om du finner någon.


   
SvaraCitera

Texas Chainsaw Massacre.


   
SvaraCitera

The Blob [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Psycho, Alien, The Shining, Barnhemmet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Har aldrig sett en bra skräckfilm (thrillers räknas inte), hojta gärna om du finner någon.

Jag tycker att skräckfilmer kan vara underhållande eftersom de är utanför boxen på ett sätt. Vanliga filmer är oftast samma om och om igen, lite stereotypt och skräckisar är lite annorlunda då de vågar slänga på lite galna saker.

My dreams are her:

Texas Chainsaw Massacre.

Sett den.

Voldo:

The Shining

Gillade aldrig denna film. De var mest sega tycker jag.

Voldo:

Psycho

Denna har jag hört talats om innan, ska kika på den.


   
SvaraCitera

Verktygsmördaren [ops]


   
SvaraCitera

fistforfight:

The Blob [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]

Referas förövrigt till den i ett Simpson-avsnitt då Homer blir en Blob...


   
SvaraCitera

Budolicious:

Har aldrig sett en bra skräckfilm

Barnhemmet.


   
SvaraCitera

emery:

Barnhemmet.

Tvivlar skarpt, men la till den på min att-se-lista nu för din skull.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Tvivlar skarpt

nej lovar. otroligt vacker också.


   
SvaraCitera

The Machinist.
Fan den enda skräckis jag blivit riktigt obehaglig av. Kan inte se klart den, så sjukt jävla "disturbing" eller vad man ska säga.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har sett tusentals skräckfilmer och de flesta suger. Men Wrong turn 1-2 är absolut värd att se! Och The hills have eyes 2 är underbar skräckfilm med bra handling. Det första är också bra.

Vill gärna lyssna på dina kommenterar om dessa filmer. För jag är lite osäker hur din skräckfilmsmak är...


   
SvaraCitera

passaro:

Martyrs.
http://www.imdb.com/title/tt1029234/

Martyrs är jävligt bra. Själv väntar jag på att Paranormal activity ska komma ut. Den kan nog bli en riktig kultklassiker!


   
SvaraCitera