Aviseringar
Rensa alla

Skrämer julmaten dig?


Ämnesstartare

Är du som jag rädd för julmaten, så många myter och saker som alla går runt och pratar om med julmaten, o.sv
Folk som går upp i vikt och folk som proppar in i våra huvuden att julmatten är onyttig? (vilket man kan tycka väldigt olika)

Själv tycker jag att det beror på Vad man äter för något från julbordet. Men egentligen, vad är det som är så riktigt onyttigt på julbordet?!

Egentligen har jag aldrig haft ångest för julmaten, speciellt inte i förtid, men just denna jul har jag det och undrar ni som känner det samma som jag, hur ni ska göra,

kommer ni försöka skita i räddslan och äta iaf?
Eller vad ska ni göra?
Om ni har något bra råd så det blir lite lättare att äta julmaten, skriv gärna tipsen, jag behöver bli så peppad som möjligt 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

Rädd för den? Ofta, jag vinner ju alltid tävlingen om vem som äter mest!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madelene:

Om ni har något bra råd så det blir lite lättare att äta julmaten, skriv gärna tipsen, jag behöver bli så peppad som möjligt 🙂

Det dåliga med julmaten är inte att man äter för fett utan för mycket. Dessutom är det skönt med lite fettlager vid juletid, så man inte fryser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Det dåliga med julmaten är inte att man äter för fett utan för mycket

[love] en som inte hamnat i julfällan och skyller på julmatens onyttigheter!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Julskinka, köttkorv, köttbullar och prinskorv! Fyfan asså! [n][n][n][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Rädd för den? Ofta, jag vinner ju alltid tävlingen om vem som äter mest!

jag vann vår sån tävling förra julen [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paint it black:

Julskinka, köttkorv, köttbullar och prinskorv! Fyfan asså! [n][n][n][n]

Inget av det är speciellt fett. Visst, det saknar lite näringsämnen och vitaminer, men det är inte rakt ut onyttigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Inget av det är speciellt fett. Visst, det saknar lite näringsämnen och vitaminer, men det är inte rakt ut onyttigt.

Jag gillar inte kött, heh. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofta rädd, jag är starkare än den. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IIIIIIIIIIH:

jag vann vår sån tävling förra julen [cool]

Haha problemet är att det är ingen annan som vill vara med i min tävling, men jag äter alltid mest iaf!


   
SvaraCitera

jag äter typ inget från julbordet...allt innehåller ju kött[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madelene:

Är du som jag rädd för julmaten, så många myter och saker som alla går runt och pratar om med julmaten, o.sv

Nej jag är vegitarian [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Madelene:

Är du som jag rädd för julmaten, så många myter och saker som alla går runt och pratar om med julmaten, o.sv

Nä. Maten är ju det enda bra med julen? [mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paint it black:

Jag gillar inte kött, heh. [blush]

Du är en sån där mesig veggian. Usch och fy.


   
SvaraCitera

jag gick ner i vikt förra julen [rolleyes] maten i sig är det inget farligt med egentligen, det är nog mängderna som ställer till det. folk passar på att överäta för det "får" man göra på julen.

men jo, jag är lite rädd iaf, mest inför att åka hem och ha folk omkring en som har synpunkter på vad och när och hur mycket man ska äta. känner att jag inte pallar det just nu [shake]

av just julmaten ska jag äta det jag tycker är gott iaf och i lagom mängd förhoppningsvis. lite sill och potatis, lax, ägghalvor, rotsaksgratäng [smile] är nog mest rädd att jag ska känna mig tvingad att äta mycket utöver det, kakor och andra sötsaker [cute]
men äter man enligt tallriksmodellen är ingen mat farlig [y]


   
SvaraCitera