Aviseringar
Rensa alla

Skratta inte. :<


Ämnesstartare

Saraswe:

Finns inget enkelt sätt att sluta man måste jobba sig uppåt i livet. Försök göra sånt du inte brukar, gå till gymmet, fiket eller nån annanstans där du kan träffa människor och börja snacka med nån. Det är aldrig bra att börja osolera sig för då går man bara runt och tänker på samma saker hela tiden så man inte kan tänka klart längre.

Jag försöker. [sad]

Fick en sömntablett. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner exakt samma sak. Om du äter SSRI så tar det ett tag innan det hjälper. För mig hjälpte dem inte alls. Det känns verkligen hopplöst när inget är roligt längre. Om jag inte kommer in på min utbildning (ska gå om ett år) så kommer jag sjunka ännu djupare. Då har jag ingenstans att göra av mitt liv. Känner ständig skuld för att mitt hjärta slår i min kropp som inte lägre vill leva, jag kan likaväl ge mitt hjäta till någon annan som vill leva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BrokenMew:

Om du äter SSRI så tar det ett tag innan det hjälper.

Ca två månader sen jag började. [sad]

BrokenMew:

Om jag inte kommer in på min utbildning (ska gå om ett år) så kommer jag sjunka ännu djupare.

Så känner jag också, att det bara kommer gå skitdåligt i allt. [sad]

BrokenMew:

Då har jag ingenstans att göra av mitt liv. Känner ständig skuld för att mitt hjärta slår i min kropp som inte lägre vill leva, jag kan likaväl ge mitt hjäta till någon annan som vill leva.

Jag med, känns som att min omgivning skulle kunna må bättre om jag dog och att jag lika gärna kan ge bort mitt hjärta. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väldigt hemskt att människor ska få må såhär dåligt. försök att bita ihop och hitta något du gillar att pyssla med. uttryck dina känslor i konst? hitta något som kan rädda dig typ. ta itu med det! orka träffa människor! det kan ju inte vara för evigt? håll ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska jag vara ärlig så är det bara du som kan lösa dina problem! Genom att att tänka "fan vad mycket problem jag har" så gräver man bara ner sig ännu mer och fokuserar på det dåliga. Försök hitta ett sätt att städa upp situationen på - ta en sak i taget!

(nu tror du säkert att jag är något positiv, levnadsglad människa som inte fattar ett skit - men jag har varit i samma sits som du och tagit mig ur den nästan helt, på egen hand! BUP hjälpte mig inte ett jävla skit med sina jävla frågor, och av medicinen fick jag myrkrypningar i skallen och kände mig...drogad)

Lycka till med allt, hoppas du hittar en väg ut!


   
SvaraCitera

Un Deux Trois:

Hur bekämpar man egentligen såna tankar?

god mat och musik [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

BUP hjälpte mig inte ett jävla skit med sina jävla frågor, och av medicinen fick jag myrkrypningar i skallen och kände mig...drogad

Det där har jag också varit med om och jag vet att det bara är en själv som kan hjälpa sig själv. [sad]

mittrödahårspänne:

försök att bita ihop och hitta något du gillar att pyssla med.

Det ska jag göra. [y]

Alfen:

god mat och musik [y]

Min aptit är förstörd, skulle inte ens äta min favoritmat om jag fick det. [sad] Musik är bra. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att du kanske skulle må bättre om du satte upp små mål, eller planerade att hitta på saker som du tycker är roligt. Själv blir jag alltid lite låg såhär när det börjar bli höst. Då brukar jag planera in roliga saker att göra, t.ex åka och shoppa, bada eller kanske gå på bio.

Lycka till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Catie:

Jag tror att du kanske skulle må bättre om du satte upp små mål, eller planerade att hitta på saker som du tycker är roligt.

Jag träffar min kompis och gör saker. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Un Deux Trois:

Det där har jag också varit med om och jag vet att det bara är en själv som kan hjälpa sig själv.

Yess - det gäller bara att ta ett steg i taget, det kommer man långt på!
Tycker det bara blir värre om man isolerar sig själv, trots att det för stunden känns rätt! Att ta kontakt med dina polare skulle vara en bra början!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Melinka:

ess - det gäller bara att ta ett steg i taget, det kommer man långt på!
Tycker det bara blir värre om man isolerar sig själv, trots att det för stunden känns rätt! Att ta kontakt med dina polare skulle vara en bra början!

När man är så nere så känns allt bara så hopplöst, men jag ska försöka trotsa dessa tankar. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Un Deux Trois:

Jag träffar min kompis och gör saker.

Det är bra 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Catie:

Det är bra 😀

Men lite svårt, man vill ju inte vara depp med dem. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:<<<<<<<<<


   
SvaraCitera

Un Deux Trois:

Jag försöker

mm, bra det är alltid en start[smile]


   
SvaraCitera