Aviseringar
Rensa alla

Skriv dom blodtörstigaste bibel/quran texterna ni sätt här!


Ämnesstartare

Hej, Skrev nyss ett brev till en präst när jag fick en lysande ide, jag bjuder in alla som läser detta att bidra med dom mest blodtörstigaste raderna dom läst ur bibeln eller quran här.

Detta skrev jag till prästen::: jag undrar varför Moses dödade 3.000 personer efter att ha fått dom 10 budorden av gud, var av en av dom var : Du skall ikke döda.

Dom oskyldiga människorna han och hans blodtörstiga arme så barbariskt hade slaktat var sådanna som trodde på en kogud.
Det ironiska slutar inte än, gud säger klart och tydligt i bibeln att om ens bröder eller nån i ens familj tror på en annan gud så ska man döda dom, nu råkar det vara så att Moses bror var DEN personen som hade lett alla dom andra till att tro på ko guden, Vad gjorde moses då?
Bestraffade han sin bror`?
Nej, faktum är att han gav sin bror rollen som en av dom högsta kristna prästerna..

Ett vanligt svar jag har fått är: Men det var brutala tider, man var tvungen att döda folk då..
Om Moses nu hade gud på sin sida, så finns det oändligt mycket mer lösningar som gud hade kunnat genomföra, MER FREDFULLA...

Så, ni får gärna dela med er av saker ni har läst som TEX när gud dränkte alla varelser på jorden eller hur quran lovar att döda alla som inte är muslimer.
Ha en bra dag 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Så du kan kasta mer bensin på elden?
Vem fan bryr sig om vad organiserade religiösa texter säger.


   
SvaraCitera

Läser inte sådant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viha- självklart är det få som bryr sig, det roliga är att höra vad dom som bryr sig har att säga..
din hamster-.


   
SvaraCitera

JoElite:

Viha- självklart är det få som bryr sig, det roliga är att höra vad dom som bryr sig har att säga..
din hamster-.

Det ter sig fullständigt ointressant för mig av vad en person som blint följer dessa religioner har att säga om saker och ting. Men men, det är jag det.

Vilken förolämpning.


   
SvaraCitera

Vad ska det här föreställa för sorts trams?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ska föreställa religion.


   
SvaraCitera

Oh ryser av din blodtörstighet


   
SvaraCitera

Det där visste inte jag. [chocked]... hände det i självförsvar ? Kan du referera till verser? Vill se det i sammanhanget [crazy]

JoElite:

Ett vanligt svar jag har fått är: Men det var brutala tider, man var tvungen att döda folk då..

Det där är ju inte ens relevant eller logiskt för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

32:26 Then Moses stood in the gate of the camp, and said, Who is on the LORD's side? let him come unto me. And all the sons of Levi gathered themselves together unto him.
32:27 And he said unto them, Thus saith the LORD God of Israel, Put every man his sword by his side, and go in and out from gate to gate throughout the camp, and slay every man his brother, and every man his companion, and every man his neighbour. (32:27-28)
"Thus saith the LORD God of Israel, Put every man his sword by his side, and go in and out from gate to gate throughout the camp, and slay every man his brother, and every man his companion, and every man his neighbour."
God has the people kill each other for dancing naked around Aaron's golden calf.
God tells the sons of Levi (Moses, Aaron, and the other members of their tribe that were "on the Lord's side") to kill their family and friends for dancing naked around Aaron's golden calf. "And there fell of the people that day about 3000 men."
God's 12th Killing
To kill or not to kill.
32:28 And the children of Levi did according to the word of Moses: and there fell of the people that day about three thousand men.

Läs allt på http://skepticsannotatedbible.com/ex/32.html


   
SvaraCitera

JoElite:

Det ska föreställa religion.

Du kan ju börja med att läsa in dig på bakgrunden till allt istället för att säga att det är skit (vilket jag antar är vad du vill få fram) 🙂
håller iof med dig om att det är skit isf men det finns mer till det än att bara läsa texten innantill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det står där svart och vitt...
Moses dödade 3.000 personer för att dom dansade nakna runt en guld staty på en ko..


   
SvaraCitera

JoElite:

Moses dödade 3.000 personer för att dom dansade nakna runt en guld staty på en ko..

Minns inte exakt vad det står men det var inte det jag snackade om iaf
Kolla bakgrunden innan du ger dig på det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Menar du att bibeln blev skriven för 2000 år sen och att dom inte visst någonting då?
Eller menar du det att dom har kopierat massa andra religioner för att folk inte ska tveka att gå med i kristendommen?
Eller menar du hur dom bränner häxor?
Dödar muslimer`?
Stenar barn?

Jag förstår inte vad du menar, har läst rätt mycket om religion å så redan hehe.


   
SvaraCitera

JoElite:

Jag förstår inte vad du menar

Det jag menar är att det finns en förklaring till varför judarna och gud dödade andra människor för att gud gav den ordern.

JoElite:

har läst rätt mycket om religion

bra, då kan du förklara för mig varför dem dödade andra människor i GT? 🙂
Mer än att gud sa till dem att göra det för det finns djupare förklaring än så


   
SvaraCitera