Aviseringar
Rensa alla

SKRIV FRÅGOR till en nyutbildad Personlig Tränare


Ämnesstartare

Hej alla!! 🙂 Roligt att ni checkar in min tråd. Jag har just blivit klar med min utbildning till Personlig Tränare på SAFE.

Vill nu gärna testa min kunskap och se vad jag behöver lära mig. Så ställ så mycket frågor ni kan så jag både kan hjälpa er och lära mig själv saker!

Ha det fint o FRÅGA PÅ NU!! [bigsmile][bigsmile]


   
Citera

Hur lång tid tar det att bli lika biffig som Vin Diesel? Förutsatt att man i nuläget knappt har några muskler alls. Jag lyfter 10kg i bänkpress. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaadu, allt beror ju på hur man mycket man tränar. Men man brukar säga 2kg muskler per år när man är klar med puberteten. Men är man otränad eller haft muskler innan går det såklart snabbare i början. Sen beror det ju på vad du väger nu, vad du har för kroppssammansättning mm. Men räkna med minst 3 år för att komma i närheten. Förmodligen mer än så.


   
SvaraCitera

Okey, då är det inte värt det! [wink]


   
SvaraCitera

hur fan hade du råd med det?


   
SvaraCitera

är helt otränad och ska börja jogga imorgon
är detta program bra?
​nybörjarprogram

eller har du något bättre att rekommendera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Okey, då är det inte värt det! [wink]

Klart det är värt det 😉
Du kmr dessutom på vägen och i början snabbt bli starkare och få bättre kondition, vilket oftast (såklart beroendepå vad man är intresserad av) gör fritid och kanske tom arbete roligare eller iaf lättare 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är helt otränad och ska börja jogga imorgon
är detta program bra?
​nybörjarprogram

eller har du något bättre att rekommendera?

Riktigt bra program att ha som nybörjare. Kmr kännas väldigt mycket första veckorna med smärta osv. Men det är bara normalt. Kroppen vänjer sig ganska snabbt så efter dessa fyra veckor kmr de va stor skillnad.

Efter dessa 4 veckor kan man inrikta sig lite mer beroende på vad du är ute efter. Men rekommenderar att du kör någon slags styrketräning tsm med kondition 🙂


   
SvaraCitera

WineItot:

Riktigt bra program att ha som nybörjare.

okej gött [party] var ute på första rundan idag, det var skönt


   
SvaraCitera

WineItot:

Klart det är värt det 😉
Du kmr dessutom på vägen och i början snabbt bli starkare och få bättre kondition, vilket oftast (såklart beroendepå vad man är intresserad av) gör fritid och kanske tom arbete roligare eller iaf lättare 😀

Knappast, jag mår bra av att käka en massa onyttigt, klarar av att röra datormusen ändå! [tard]


   
SvaraCitera

Vilken styrketräningsmat passar en fattiglapp som vill gå upp i vikt?


   
SvaraCitera

Schism:

Vilken träningsmat passar en fattiglapp?

"träningsmat"?[tard]


   
SvaraCitera

passaro:

"träningsmat"?[tard]

va du mörtar


   
SvaraCitera

Schism:

Med tanke på din infantila och ohärligt stereotypa framtoning: nej. Dessutom är min fråga riktad specifikt till trådskaparen.

...eller så beter man som en fitta, ja.

Oh well.


   
SvaraCitera

passaro:

...eller så beter man som en fitta, ja.

Könsord i all ära men ... äh, nog med tramset från oss båda nu. Den här tråden är i stort behov av sanering.

Åter till ämnet.


   
SvaraCitera