Aviseringar
Rensa alla

skriv i tråden så får du en dikt tillägnad dig!


Lotus Elise:

Du tror du äger jorden som du står på
Att allt blir ditt där du har gått i hamn
Men berg och träd
Ja, allt som finns omkring dig
Har ett liv, har en ande, har ett namn
Du tror att dom som du vill kalla människor
Ska se ut och alltid tänka just som du
Men om du följer spår du aldrig sett förr
Kan du lära med ditt hjärta här och nu-färger i en vind,  Pocahontas

Tyckte jag kände igen den när jag började läsa den, sen kom jag på att den kom från pocahontas 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Tyckte jag kände igen den när jag började läsa den, sen kom jag på att den kom från pocahontas 

Bästa disneyfilmen of all times!

Diamond:

Wow va fin! Fasst förstår den inte riktigt <3 :/

Visst är den fin! Tog bara en liten del av dikten, vill du ha länken till hela?


   
SvaraCitera

Lotus Elise:

Bästa disneyfilmen of all times!

- ah, fast 2:an är inte lika bra som 1:an

Visst är den fin! Tog bara en liten del av dikten, vill du ha länken till hela?

Ah! Gärna! ska försöka översätta den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diamond:

Länk; http://www.poetrysoup.com/mobile/poem.aspx?ID=493864 493864
Nej tvåan suger!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bump!


   
SvaraCitera

vill ha en fin dikt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:
vill ha en fin dikt

Don't You Wonder, Sometimes?BY TRACY K. SMITH           After dark, stars glisten like ice, and the distance they spanHides something elemental. Not God, exactly. More likeSome thin-hipped glittering Bowie-being—a StarmanOr cosmic ace hovering, swaying, aching to make us see.And what would we do, you and I, if we could know for sure That someone was there squinting through the dust,Saying nothing is lost, that everything lives on waiting onlyTo be wanted back badly enough? Would you go then,Even for a few nights, into that other life where youAnd that first she loved, blind to the future once, and happy? Would I put on my coat and return to the kitchen where myMother and father sit waiting, dinner keeping warm on the stove?Bowie will never die. Nothing will come for him in his sleepOr charging through his veins. And he’ll never grow old,Just like the woman you lost, who will always be dark-haired And flush-faced, running toward an electronic screenThat clocks the minutes, the miles left to go. Just like the lifeIn which I’m forever a child looking out my window at the night skyThinking one day I’ll touch the world with bare handsEven if it burns. 


   
SvaraCitera