Aviseringar
Rensa alla

Skriv om vad du vill i Samhällsuppgift


Ämnesstartare

Jag har en sista uppgift i samhälle B och det är att skriva vad ´man vill som berör samhället!

Har ni några ider på intresanta dokumentärer man kan komma åt på nätet? eller någon idé om vad jag kans skriva om jag har hjärnsläpp och måste komma igång snart! [tard]


   
Citera

invandring är ju alltid populärt...


   
SvaraCitera

Om upploppen i Grekland efter att poliser avrättad en 15 (?) åring, väldigt medryckande film om när folk får nog som säkert kan ge dig många intressanta idéer till en uppsats:


   
SvaraCitera

Filmen är i fyra delar btw, dubbelklicka på den så kommer du till YouTube och kan se resten av delarna. De kom visst inte upp automatiskt.


   
SvaraCitera

Lici:

Jag har en sista uppgift i samhälle B och det är att skriva vad ´man vill som berör samhället!

Vad berör dig i ditt liv? Vad vill du förändra? Kanske är bussen för dyr, trottoarerna för smala på fyllan osv.. Utgå sedan från det.


   
SvaraCitera

inglorius:

trottoarerna för smala på fyllan osv

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knark, prostitution och våld är ju klassiska samhällsföreteelser. Någon av dem kan du ju alltid skriva om.


   
SvaraCitera

abort


   
SvaraCitera

inglorius:

trottoarerna för smala på fyllan osv..

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skattefinansierat kommunaltrafik[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looptroop:

Skattefinansierat kommunaltrafik

För rättvisan, folkhälsan och miljöns skull sluta förtryck oss cyklister och tvinga inte oss att betala för de som väljer andra fordon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlemannen:

För rättvisan, folkhälsan och miljöns skull sluta förtryck oss cyklister och tvinga inte oss att betala för de som väljer andra fordon.

Vi måste hjälpas åt! Vi bussåkare betalar era cykelvägar o prylar![no-no]


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

För rättvisan, folkhälsan och miljöns skull sluta förtryck oss cyklister och tvinga inte oss att betala för de som väljer andra fordon.

Naaw puttenutte. Jag betalar för polis, militär, politikerlöner och en hel del annat utan att jag vill så ursäkta om jag skiter i att du får betala nån hundring extra om året för att göra kollektivtrafiken avgiftsfri.


   
SvaraCitera

Hur blockpolitiken påverkar den svenska politiken och väljarnas egentliga påverkan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

looptroop:

Vi måste hjälpas åt! Vi bussåkare betalar era cykelvägar o prylar!

Absolut, men då ska det ske genom solidaritet och inte genom tvång och hot om våld.

Bara Ta Allt:

Jag betalar för polis, militär, politikerlöner och en hel del annat utan att jag vill så ursäkta om jag skiter i att du får betala nån hundring extra om året för att göra kollektivtrafiken avgiftsfri.

Varför inte göra tvärt om då? Säga att du eftersom du själv är utsatt för samma sak så förstår du hur det känns för mig och inser det felaktiga med det hela och att du i stället skulle vilja ha ett system baserat på frivillighet och solidaritet än tvång och hot om våld.


   
SvaraCitera