Aviseringar
Rensa alla

Skriva av mig - Midsommar


Ämnesstartare

Kände att det var dags att skriva av sig lite. Bjuder på eventuella grammatik / stavfel.

Hur som helst, det började på midsommar. Blev bjuden på grill hos en kompis som jag inte tackade nej till, folket där var relativt välkänt, folk som går på skolan etc, bland annat en tjej som går i min polares klass, vi hade bara småpratat tidigare, var även vänner på facebook sen tidigare.
Men som kvällen gick började vi snacka mer och mer, och det slutade med att vi låg och höll om varandra i soffan, dock utan att något egentligen hände, vi pratade mest.

Jag kunde som inte sluta tänka på detta på vägen hem, kände att jag ville satsa, dock vågade jag inte riktigt sedan förra sommarens flopp.

Dock på morgonen därpå sker något otroligt, det plingar till i mobilen och jag ser ett facebookmedelande från henne, vi börjar småprata lite hela dagen och hon avrundar kvällen med att ge mig hennes nummer samt ett "godnatt, puss"

Morgonen därpå tog jag och smsade henne precis som hon ville, även idag småpratade vi ungefär hela dagen, om hur hon skulle till p&l och jag till kreta, om att hon senare skulle till turkiet och att jag skulle söderut.

Sen igår, dagen hon drog till p&l bad jag henne smsa om hon fick tråkigt på bussen, vilket hon gjorde, dock blev det väldigt långa intervaller mellan svaren och tillslut när jag fick ett svar om att hon var framme, skickade jag iväg ett sms som jag inte ännu fått svar på.

Och jag vet att det förmodligen inte är nått att oroa sig över men jag vill verkligen ge det en chans och jag är ganska osäker av mig, men igen, klar att man inte ska sitta med mobilen framme under p&l, även jag fattar det.

Sen problem nummer två är att vi knappt har många veckor hemma samtidigt, efter hon är hemma från turkiet har jag en vecka sen drar jag söderut, just därför jag verkligen vill "ta reda" på hur hon känner, vill inte dra ut på det hela tills skolan börjar

Så vill egentligen bara skriva av mig lite, men kan alltid be om råd/ tips,
Vill inte ta chansen och få nobben eftersom vi förmodligen kommer träffas bra ofta ändå... men vill verkligen ge det en chans


   
Citera

Ta det lugnt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Önskar att jag kunde, för tillfället jag har alldeles för lite att göra för att tänka på nått annat...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LimE:

klar att man inte ska sitta med mobilen framme under p&l, även jag fattar det.

ja. inget att oroa dig över.

LimE:

vill verkligen ge det en chans

då måste du kanske satsa lite, även om det kan brännas.
ta det lugnt. ni kanske kan träffas just den där veckan då båda är hemma.
hon verkar vara intresserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skuld:

då måste du kanske satsa lite, även om det kan brännas.
ta det lugnt. ni kanske kan träffas just den där veckan då båda är hemma.
hon verkar vara intresserad.

mjo du har helt rätt, anledningen till att blir lite orolig att hon inte hör av sig är att vi som sagt inte kommer träffas/snacka på nästan 3 veckor, vill inte att vi bara glider ifrån varandra, men vill å andra sidan inte pusha för mycket, ifall hon inte är intresserad...

känns som att jag gör det för svårt för mig själv haha...


   
SvaraCitera