Aviseringar
Rensa alla

Skriva berättelse


Ämnesstartare

Hej! Jag måste skriva en berättelse tills ikväll på två sidor. De ska vara literatur.. kommer inte ihåg exakt vad som menas med de o min fantasi snurrar runt kring allt annat som händer... o vet inte vad jag ska göra just nu.. kom snälla med förslag på vad jag kan skriva om. Eller om ni hittar något på Internett dela med mig. För jag hittar inget jag kan efterlikna hellr.. o måste ha de tills ikväll annars är mitt betyg borta..


   
Citera

Hehe ditt betyg go weeee


   
SvaraCitera

Skriv en fanfic crossover mellan hetalia och harry potter


   
SvaraCitera

Skriv om något du är intresserad av. Annars kan du ju göra om en berättelse från internet. 


   
SvaraCitera

Vet inte hur mycket du skriver, men 2 sidor är inte mycket alls- ta det lugnt!
En bra berättelse beskriver i text, notera: beskriver.
När du skriver så vill du inte berätta att det är en vacker sommardag. Beskriv istället för mig hur den gassande hettan från solen fick din panna att dränkas i svett, hur den svaga brisen dansade kring dina ben och hur det spegelblanka vattnet lyckades kyla ner dig.

Jack Werner, författare m.m har skrivit en guide till en bra spökhistoria. Nåväl, jag vet inte vad du ska skriva om precis men det finns en hel del bra tips här:  https://www.creepypasta.se/creepypasta/sa-skriver-du-en-spokhistoria-som-kan-komma-med-i-creepypodden/

Och, servera inte allting på ett silverfat till läsaren. Låt personen fylla i egna luckor, då mår han eller hon som  bäst.

EDIT: Ska inte grina över att någon tumme-ner:ade mitt inlägg, men varför? Jag bad i alla fall inte OP att skriva en fan-fic.


   
SvaraCitera