Aviseringar
Rensa alla

Skriva egen bok?


Ämnesstartare

Jag fick en liten idé när jag var ute och gick en prommenad för några dagar sen, att man kanske ska skriva en bok. Hur man själv ser sig själv, hur man vill se ut, hur sitt ''inre'' jag ser ut lixom. Vad jag har upplevt, och hur jag vill att mitt liv ska forsätta. Lite om hur jag tänker på mig själv, kärlek, skolan och allt det. En skönlitteratur. Jag gick och var irriterad så jag kom på några ord som kunde vara med i boken..

''Ja, jag kanske bara går runt i t-shirt och jeans, inte sminkar mig, och vågar inte göra något nytt med håret. Men inne i mig, så finns det en snart 16årig tjej, som testar nya saker, har lite snyggare kläder, och vem vet, hon kanske sminkar sig också, men den tjejen har inte riktigt våga komma ut än''

Skulle det vara intressant läsning?


   
Citera
Ämnesstartare

_Google_:

Skulle det vara intressant läsning?

Beror på person. Jag skulle tycka smått intressant läsning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_Google_:

Skulle det vara intressant läsning?

Jag skulle inte finna det intressant. Däremot behöver det inte betyda att du inte ska skriva! Jag hade nog inte varit särskilt intresserad av den femtonåriga J K Rowlings prestationer heller, om man säger så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det du beskriver låter mer som en dagbok, då skönlitteratur är påhittat medan det du skriver som exempel är biografiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle köpa boken! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kör hårt vet inte om jag själv skulle läsa den dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker också du ska försöka skriva boken, vet inte om den skulle bli den bästa men man måste ju börja nånstans [smile] . Har också haft en liknande idé men kom inte så långt med den 😛 men lycka till!


   
SvaraCitera