Aviseringar
Rensa alla

Skriva egen musik, hur går man vidare?


Ämnesstartare

jag skriver mycket texter,
är beroende av att skriva av mig så det blir en hel del om man säger så[smile]

Men, sen då? hur går man vidare?

Om man ska sjunga själv, jag skriver som sagt rap/hip-hop. Hur gör man enklast en egen inspelning som man exempel kan lägga upp på youtube?

Vart får man tag i musik till sina hiphop/rap texter?
Finns det någon bra sida? [smile]

Tack i förväg, det skålar vi på [bigcheers][party]


   
Citera
Ämnesetiketter

SheNowa:

jag skriver som sagt rap/hip-hop.

Det har du ju inte alls sagt tidigare[no-no]

SheNowa:

Vart får man tag i musik till sina hiphop/rap texter?

Att göra ett vanligt simpelt beat till dig kan inte vara så svårt, kanske nån här kan tillochmed. Nästan så att jag hade kunnat det, bara att jag inte sitter på sådana program längre.


   
SvaraCitera

SheNowa:

Om man ska sjunga själv, jag skriver som sagt rap/hip-hop. Hur gör man enklast en egen inspelning som man exempel kan lägga upp på youtube?

Skaffa bara något enkelt program att göra det med, finns flera olika. Minns att när jag gick i typ 6-an eller 7-an satt många och lekte med ett som hette Ejay, vet inte om det finns kvar men kan vara värt att kika på.

Hiphop kräver ju inte så avancerad musik direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha noway klaga inte på att jag hakade upp mig på det nu, det är faktiskt "tidig morgon" skyller jag på [cute]

Okey, men kan du ge något exempel på något bra programm som är enkelt att använda sig av så kan jag sitta och mixtra med det själv[wink]


   
SvaraCitera

prova med dubstep istället!
http://www.looplabs.com/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Skaffa bara något enkelt program att göra det med, finns flera olika. Minns att när jag gick i typ 6-an eller 7-an satt många och lekte med ett som hette Ejay, vet inte om det finns kvar men kan vara värt att kika på.

Okej tack, ska kika efter det programmet dirr [smile]


   
SvaraCitera

När du byggt ihop något får du väldigt gärna posta en länk till det, hör gärna resultatet.


   
SvaraCitera

SheNowa:

lägga upp på youtube?

lägg inte upp där. Ubetoo är mycket bättre, då får du betalt för din musik! asabra


   
SvaraCitera

SheNowa:

Om man ska sjunga själv, jag skriver som sagt rap/hip-hop. Hur gör man enklast en egen inspelning som man exempel kan lägga upp på youtube?

Du har aldrig funderat på att göra riktig musik... Rock... o Pop med för den delen?

Misstänker att du får en betydligt större lyssnargrupp då. Hip-hop/rap eller väl inte så hett idag... eller? [sad]

Lycka Till!


   
SvaraCitera

Tar typ 5 minuter att skriva musiken till en raplåt -.-


   
SvaraCitera

tevepro:

Tar typ 5 minuter att skriva musiken till en raplåt -.-

inte nödvändigtvis.

förövrigt om du är blöjrappare, vilket jag antar att du är, så håll dig till datorgenererade saker som ejay, det suger och låter fördjävligt precis som all mtv hiphop.


   
SvaraCitera

kudde:

förövrigt om du är blöjrappare, vilket jag antar att du är, så håll dig till datorgenererade saker som ejay, det suger och låter fördjävligt precis som all mtv hiphop.

Du anar inte hur fel du har.


   
SvaraCitera

tevepro:

Du anar inte hur fel du har.

lust att dela med dig lite? antagligen inte men det vore intressant att höra.


   
SvaraCitera

kudde:

lust att dela med dig lite? antagligen inte men det vore intressant att höra.

Alltså, jag skriver inte rap, utan annan musik. Men en del saker man gör är ju ganska spretiga genrémässigt och gränsar till det. Ejay....håller folk fortfarande på med det?

Riktigt hiphop för mig är Immortal Technique, Scarface, NWA, Public Enemy och sådant. [y]


   
SvaraCitera

Stringburka:

Hiphop kräver ju inte så avancerad musik direkt.

du cyklar väldigt snett just nu

tevepro:

Riktigt hiphop för mig är Immortal Technique

jag vill döda alla som tycker han är ball


   
SvaraCitera