Aviseringar
Rensa alla

Skriva personligt brev. (Jobbansökan)


Ämnesstartare

Tja! så jag håller just nu på att söka en tjänst som Ordningsvakt i kollektivtrafiken här i Stockholm och behöver hjälp att skriva ett personligt brev. Jag har CV:t fixat och en längre text i en separat ruta där jag var ombedd att detaljerat beskriva varför yrket passade just mig. Men just personliga brevet har jag fastnat på helt, någon som har lite tips att komma med eller har lust att hjälpa mig?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

BUMP


   
SvaraCitera

Låter ju nästan som att de bad dig att skriva ett personligt brev i den där separata rutan. Idk berätta lite om dig själv eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Låter ju nästan som att de bad dig att skriva ett personligt brev i den där separata rutan. Idk berätta lite om dig själv eller något.

Yeah det känns lite som samma sak lmao. Vet inte helt hur jag ska omformulera mig i personliga brevet.


   
SvaraCitera

Captain Jack Sparrow:

Yeah det känns lite som samma sak lmao. Vet inte helt hur jag ska omformulera mig i personliga brevet.

Vill de att man skickar personligt brev i jobb ansökan? De kanske ville ha den där längre texten för att ha allt i samma dokument eller något liknande.


   
SvaraCitera

använd denna som mall (gjorde jag och fick ungefär 4 jobb erbjudanden 
https://www.cv-mallen.se/personligt-brev/exempelkonto/ingenjor


   
SvaraCitera
Cobrak

kan langa mitt pb för lite inspo om du vill


   
SvaraCitera