Aviseringar
Rensa alla

Skriva saga med budskap


Ämnesstartare

I skolan kan har jag fått en riktigt jobbig uppgift, jag ska skriva en saga med ett bra budskap. Jag har ingen aning om hur handlingen ska vara. Det ska iaf vara dem här klassiska sakerna som finns i en saga. Alltså att det finns magi i, något problem inträffar, problemet löser sig och att det ska finnas ett fint budskap. Jag vill bara att någon kan hjälpa mig på traven att komma på innehållet. Jag kan även tillägga att jag går i 7:an.


   
Citera
Ämnesetiketter

Om jag var bra på sånt hade jag hjälpt digMycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Om jag var bra på sånt hade jag hjälpt digMycket glad

Hahaha aa. Då finns det nog inte så många som kan hjälpa migMycket glad


   
SvaraCitera

Annie05:

Hahaha aa. Då finns det nog inte så många som kan hjälpa migMycket glad

Håller tyvärr med, lycka till iallafall.


   
SvaraCitera

Annie05:
I skolan kan har jag fått en riktigt jobbig uppgift, jag ska skriva en saga med ett bra budskap. Jag har ingen aning om hur handlingen ska vara. Det ska iaf vara dem här klassiska sakerna som finns i en saga. Alltså att det finns magi i, något problem inträffar, problemet löser sig och att det ska finnas ett fint budskap. Jag vill bara att någon kan hjälpa mig på traven att komma på innehållet. Jag kan även tillägga att jag går i 7:an.

Sök på nätet och få inspiration. Du kan även söka på engelska för fler resultat


   
SvaraCitera

När ska de va inne?


   
SvaraCitera

Jag har jätte många sagor i huvudet och de skriver jag upp mest på morgonen det viktigaste sen lever jag mig in i dem om och om igen så att jag ser bilderna så tydligt att jag kan måla av de nästan. (Dagdrömmar) 


   
SvaraCitera

Jag såg kodai family (enchanted) precis nu, tankeläsare och fick två olika berättelser om tankar och en annan med ögon, sömngångare. Där var budskapet som inte var något annat jag hade sett i anime: 
(typiskt japanskt stil, orange days) 

flickan har svårt och tala, kommunicera och det är inget fokus om att hon vart mobbad eller nått sånt utan det är helt enkelt fokuserat på deras tankar och hur de går vidare med de, hittar några de känner igen sig med. Så hon bestämde sig för att hon inte behövde tala utan visa det genom att tänka och då behövde hon inte fokusera, men insåg att hon inte längre älskade de i närheten för hon hade glömt bort sig själv och dem som personer. När hon gick i depression var det den andra som ville göra tvärtom och börja prata, sluta höra sina egna tankar och skylla på att hon lyssnar på andras. Därmed ett gott slut. "Vi gick inte vilse på vägen. Du tror att du har hittat den rätte men hon tror inte att hon är den rätte är för att turen inte är på hennes sida, så enkelt är det" "är det verkligen, titta hur han beter sig.." 


   
SvaraCitera

Min egen bok handlar om där saker händer på riktigt som hon tänker, alla tänker onda saker (medeltiden) och de slår in, hon är diskret av sig så det blir inget om häxor för det gillar jag inte. Jag är diskret av mig själv. Så fokuset i min berättelse är hur hon vill omvandla de onda tankarna till goda ting och då får hon börja lära känna dem först.


   
SvaraCitera

En helt annan berättelse är om någon med inspiration från within temptation och hotarubi no mori e.. en kvinna som går uppe i bergen, uppäten av vargar och hennes hjärta föll i snön och ner i djupet kunde man höra hur det studsade, jag ville skriva genom en spirits perspektiv var meningen. Så kvinnan är död men det går och höra vad hon tänker. 

En snökula som krossas och älvan börjar leva kunde jag inte heller skriva så den får du ta om du vill. En sommarvariant, motsats till snöängeln den ryska berättelsen. 

Själv skriver jag på när jag fotade min speldosa i trädstammen och den föll och trädet börjar spela melodin efter jag gått.


   
SvaraCitera

Lycka till, jag pratar gärna om berättelser och konst, förbered på spam och spoilers Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
När ska de va inne?

Vet inte riktigt men om ett par veckor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl:
Lycka till, jag pratar gärna om berättelser och konst, förbered på spam och spoilers Galen

Tack så mycket!


   
SvaraCitera

Annie05:

Tack så mycket!

Bara skriv om det behövs! 


   
SvaraCitera