Aviseringar
Rensa alla

skriva till en filmregissörer?


Ämnesstartare

Tjena

Jag är en kille som väldigt gärna hade medverkat i filmer, svenska filmer till en början. Jag hört många gånger att jag är en talang för sånt men jag bor i en by och här finns det ingen teater grupp eller liknande. Jag har även hört att det är extremt viktigt med att ha kontakter så jag tänkte skriva till en svensk filmregissör men vet inte hur jag ska gå till väga, hjälp?

Mvh


   
Citera

Hur gammal är du? 


   
SvaraCitera

http://geeknation.com/podcast_show/the-movie-crypt-with-green-lynch/

Det där är en väldigt bra podcast för dom som vill ha en karriär inom allt som har med film att göra. Dom bjuder in olika människor ifrån skräckfilmsvärlden och diskuterar deras karriärer samt ger olika råd för att lyckas.

Vad dom har sagt om sådant du efterfrågar.
Ta absolut inte kontakt med regissörer själv.
Dom som har en aktiv karriär arbetar hela tiden med filmer och är inte intresserade utav dig. Skriver du brev till dom så blir det aldrig läst och att bara dyka upp hos en regissör är ännu värre.
Starta ett youtubekonto och gör egna saker. Leta efter folk i ditt närområde som är intresserade av att göra film. 
Kolla upp statistroller.
Va beredd på att det kommer kosta. Det är inte en bransch där du halkar in på ett bananskal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Hur gammal är du? 

17 år gammal, ska fylla 18 detta året.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:
http://geeknation.com/podcast_show/the-movie-crypt-with-green-lynch/

Det där är en väldigt bra podcast för dom som vill ha en karriär inom allt som har med film att göra. Dom bjuder in olika människor ifrån skräckfilmsvärlden och diskuterar deras karriärer samt ger olika råd för att lyckas.

Vad dom har sagt om sådant du efterfrågar.
Ta absolut inte kontakt med regissörer själv.
Dom som har en aktiv karriär arbetar hela tiden med filmer och är inte intresserade utav dig. Skriver du brev till dom så blir det aldrig läst och att bara dyka upp hos en regissör är ännu värre.
Starta ett youtubekonto och gör egna saker. Leta efter folk i ditt närområde som är intresserade av att göra film. 
Kolla upp statistroller.
Va beredd på att det kommer kosta. Det är inte en bransch där du halkar in på ett bananskal.

Först och främst vill jag tacka för ditt svar och för länken. Men tycker du inte att det är värt att skicka iväg ett mail? Läser han den så läser han, om han inte läser så är det fortfarande ingen skada. Vad är statistroll? Ska kolla möjligheterna på youtube!


   
SvaraCitera

Aventador:
Tjena

Jag är en kille som väldigt gärna hade medverkat i filmer, svenska filmer till en början. Jag hört många gånger att jag är en talang för sånt men jag bor i en by och här finns det ingen teater grupp eller liknande. Jag har även hört att det är extremt viktigt med att ha kontakter så jag tänkte skriva till en svensk filmregissör men vet inte hur jag ska gå till väga, hjälp?

Mvh

Gå på auditions? Har ingen aning om jag stavade rätt Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:

Gå på auditions? Har ingen aning om jag stavade rätt Galen

Tänkte på det, någon tips eller hemsida på någon i Skåne?


   
SvaraCitera

Aventador:

Tänkte på det, någon tips eller hemsida på någon i Skåne?

http://www.producentforeningen.se/producenter.htm


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Aventador: Men tycker du inte att det är värt att skicka iväg ett mail? Läser han den så läser han, om han inte läser så är det fortfarande ingen skada.

Nej.
Deras mail dom använder inom jobbet får du endast genom att jobba med dom. twitter och facebook är något dom använder för att marknadsföra sig och det är väldigt sällan som personen själv är den som styr dessa.
Googlar du efter en specifik regissörs mail så kommer mailen till deras produktionsbolag fram och regissörerna har folk som går igenom den mailen, det är inte dom själva som sitter där.

Men säg att allt går vägen och du lyckas komma fram till regissören. 
Vad har du gjort?
Vad kan du erbjuda?
Hur mycket erfarenhet har du av att skådespela och hur en inspelning går till?
Att spela in en film kostar pengar. Har du inte erfanheten av dessa tre frågor så sjunker dina chanser oerhört.

En statist är personerna i bakgrunden av en scen. Om scenen utspelas på ett cafe och två huvudpersoner sitter och fikar så är statisterna alla dom i bakgrunden på cafet.

Du säger att du bor i skåne, då har du relativt nära till teatergrupper och andra installationer som inriktar sig på skådespeleri. Allt faller tillbaka till att du måste vara beredd att satsa om du ska lyckas. M


   
SvaraCitera