Aviseringar
Rensa alla

Skriva till mitt ex


Ämnesstartare

Hej! Jag skulle verkligen uppskattat eran hjälp.

Jag och mitt ex gjorde slut för 1 månad sedan och har sedan dess inte haft någon kontakt förutom i början då han frågade hur jag mådde och att han fortfarande brydde sig mycket om mig. Vi var tillsammans 2 år.

Anledningen till uppbrottet var att jag i flera månaders tid fått kalla handen från honom. Jag blev hans sista prioritet, han visade mig aldrig kärlek och ibland så tog han knappt på mig. Jag började starkt misstänka att det fanns en annan specifik tjej med i bilden, men att han inte vågade säga detta. En tjej som han utan förklaring blev vän med på Facebook och instagram etc några månader innan. Han var plötsligt konstant inne på sociala medier men kunde gå en hel dag utan att han kontaktade mig. Det stärkte mina misstankar. Dessutom började han gå ut mer och mer utan mig.

Iallafall, vi sågs då för en månad sedan och jag sa att jag hade tankar om att göra slut. Jag frågade om han älskade mig, varpå han svarade att han inte vet men han har fortfarande känslor för mig, hur nu det ens är möjligt? Så fort han sa att han inte visste längre så sa jag bara att det är slut och rusade därifrån för att han inte skulle se att jag blev ledsen. Jag hade så många frågor om vårt förhållande. Än idag är dem kvar och hindrar mig från att sluta tänka på honom. Jag vill veta varför han slösade ett halvår av mitt liv där jag konstant kämpade för att hålla vår kärlek levande, när han uppenbarligen hade någon annan vid sidan om. Jag undrar varför han sa att han har känslor för mig, men kan ändå prata med tjejen som jag aldrig har betytt något. Jag hade hellre velat bli sårad med sanningen, att det faktiskt fanns en annan tjej, än att fortsätta leva i en lögn och sedan få reda på detta från ett annat håll och vara sårad hela livet. 

Min fråga är om det är en bra idé att ta kontakt med honom och fråga om en fika för att kunna ställa dessa frågor så att jag kan gå vidare? Notera att jag absolut inte vill bli tillsammans igen, utan bara vill känna att jag får ett bra avslut.


   
Citera
mens
 mens

Risken finns ju att du inte alls skulle må bättre av det, eller att han inte kommer att säga något. Försök att släppa honom istället.


   
SvaraCitera

Om du absolut känner att du måste ha svar på dina frågor skulle jag ha kontaktat honom om jag vore du. Även om det kan vara bra att gå vidare så är det i vissa fall svårt nästintill omöjligt om man har såna frågor som du har. Gör du känner blir bäst i slutet Tumme upp


   
SvaraCitera

Släpp honom. Du förtjänar uppenbarligen någon bättre. Om det inte är så att han varit med om något mycket hemskt som han inte talat om för dig. Då kanske han gått runt och varit deppig men det är mycket osannolikt. 

Tyvärr är det mer sannolikt att han inte var lika intresserad av dig längre, ibland slutar elden brinna fort. 

Strunta i honom nu, du vill inte ha mer med honom att göra. Jag lovar.


   
SvaraCitera