Aviseringar
Rensa alla

Skulle buo försöka lägga in mig ..?


Ämnesstartare

Eh, känner mig lite tvungen att fråga er nu... 😉

Har suttit mycket vid datorn i flera år. Första datorn kom in på mitt rum i 10 års åldern, då surfade jag i flera timmar i sträck. När jag var 13 år skolkade jag för att sitta mera vid datorn (fast det insåg jag inet förrens nu...), och satt hela nätterna i sträck, sov några timmar och sket helt i allt utom datorn.

Idag sitter jag runt... tja...
Jag går i skolan tre timmar per dag (anpassad studiegång), några gånger i veckan, typ max tre ggr.
Jag sitter oftast en/två timmar innan skolan också. Eftersom jag inte vill slit amig är jag ofta sen i skolan pga datorn. Så börjar jag nio, är där halv tio och är hemma tolv, så sitter jag vid datorn 12:00 - 01:00... Enda pausen är i stort sätt tio minuters middag, några minuter på toa och när jag måste få i mig coca cola/kakor för att orka med mer dator...

Jag har känt att jag är sjukt less på att sitta vid datorn. Men stänger jag av den sätter jag på den och jag har nästan ångest för att jag sover och inte sitter hela nätterna längre.
Jag spelar inte. Inte WoW, Tibia, onlinespel eller något alls sådant. Jag sitter i stort sätt och surfar, allt från mer perversa saker till forum. MSN är jag innepå 24/7, om datorn är på...

Jag klarar dock att gå ut ibland. T.ex träning 3-4 ggr vecka, och ut och fota någon timme någon dag i veckan, så när jag är UTE är det inga problem. Det är dock att komma ut som är det jobbiga. Ska jag resa bort sitter jag dagar i sträck för att jag ska vara ifrån datorn.

Så, öh, rätt fånig fråga då men - Om BUP får reda på detta, är det stor risk att de försöker skriva in mig på behandlingshem >.<?


   
Citera

Inte för att jag har någon erfarenhet med BUP, men det låter väldigt osannolikt att de skulle göra något.

Jag föreslår att du helt enkelt ställer in datorn i ett förråd eller något och istället fördriver tiden med att ta en promenad, läsa en bok osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte min 21 årige bror som är påväg ut i livet vill att jag nördar vid hans dator för att jag tar bort min egna.
Dessutom skulle jag direkt hämta upp den, omjag så fick klippa sönder den med en sax, skulle lätt haft panik.

Går inte att läsa en bok, osv, har redan försökt - jag dras ändå till datorn.

Tack för svaret/tipset iaf. ^^


   
SvaraCitera

Jag vet inte.. De skulle väl inte göra det direkt iallafall, utan försöka hitta andra alternativ så du slutar sitta så mycket vid datorn.


   
SvaraCitera

Wizy:

Så, öh, rätt fånig fråga då men - Om BUP får reda på detta, är det stor risk att de försöker skriva in mig på behandlingshem >.<?

BUP brukar inte gilla att lägga in folk överhuvudtaget och knappast för att du har ett datorberoende. Rätt säker på att du inte skulle få slutenvård ens om bad dem. Och om du inte vill det så finns det absolut inget de kan göra, för du går inte in under kraven för att kunna bli tvångsvårdad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren allihopa.

Det är inte bara att hitt anått att göra, jag kan helt enkekltinte. Jag kan inte vara med polare med datorer hemma ens, det blir att jag sitter vid deras isf. Bor jag med folk med dator sitter jag där tills jag ska hem - det blir så...

/Wizy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wizy:

Det är inte bara att hitt anått att göra, jag kan helt enkekltinte. Jag kan inte vara med polare med datorer hemma ens, det blir att jag sitter vid deras isf. Bor jag med folk med dator sitter jag där tills jag ska hem - det blir så...

Med gud vad sorgligt det låter.. Känner dock igen mig till viss del, jag har väldigt svårt att slita mig från datorn jag också, men inte sådär svårt..

Jag tänker skriva en mening till dig och för din egen skull; följ mitt råd.

Bara du kan hjälpa dig själv.

INGEN annan i hela världen kommer att kunna få dig att ändra ditt beteende om du inte verkligen, verkligen vill det själv till 100%. Om du verkligen hade velat det i nuläget hade du inte suttit här.


   
SvaraCitera

alltså att du sitter vid datorn när du är hemma gör väl inget[zzz]


   
SvaraCitera

kan du inte bara sticka till en håla utan internet ett tag och avgifta dig[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

kan du inte bara sticka till en håla utan internet ett tag och avgifta dig

Men snälla.
Hur många låter sin 14 årige dotter åka till ödemarken?
Jo, det är ungefär dit jag skulle behöva för att klara mig, om inte annat på ett behandlingshem.

Jag har skola, och kommer knappst kunna sticka iväg på en resa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

alltså att du sitter vid datorn när du är hemma gör väl inget

När man inte kan gå ut pga det eller vara iväg länge så Jo, det gör det...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Elin:

Med gud vad sorgligt det låter.. Känner dock igen mig till viss del, jag har väldigt svårt att slita mig från datorn jag också, men inte sådär svårt..

Jag vet, det låter sjukt... Och det är det ju.

Men jag vet inte. Klarar knappt av anorexian själv hemma, och inte datormissbruket, så just nu vet jag inte. Vill inte bli inlagd för något av dem, men det kanske är det som krävs, så jag verkligen kan bli frisk =/...


   
SvaraCitera

Wizy:

Men snälla.
Hur många låter sin 14 årige dotter åka till ödemarken?
Jo, det är ungefär dit jag skulle behöva för att klara mig, om inte annat på ett behandlingshem.

Jag har skola, och kommer knappst kunna sticka iväg på en resa.

mjo men jag tänkte under sommaren är visserligen inte lika beroende men brukar ändå bli avtänd när jag inte har tillgång till datorer några veckor


   
SvaraCitera

seriöst, hur korkad får man bli[tard]
samhället har dåliga resurser till behandling övht, att några skulle slösas på en lat och bortskämd människa
(du betalar knappast uppkoppling osv. själv)
med enkellösta borgarproblem är idiotiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

seriöst, hur korkad får man bli
samhället har dåliga resurser till behandling övht, att några skulle slösas på en lat och bortskämd människa
(du betalar knappast uppkoppling osv. själv)
med enkellösta borgarproblem är idiotiskt

Vet du vad beroende är eller? ._.'


   
SvaraCitera