Aviseringar
Rensa alla

skulle du ändra din livsstil om...


Ämnesstartare

LÄS innan du svarar!

Om alla människor skulle få veta att det är 100% bevisa att kristendomens (och judendomens) Gud finns och att Han gör under och att allt det som står i Bibeln är sant, skulle du då ändra ditt sätt att leva på?

med andra ord, skulle du sluta vara oshysst mot andra människor, respektera dina föräldrar och vänner mer (nu påstår jag inte att du inte respkterar dina föräldrar eller vänner, men det finns dem som gör det) etc.

jag tror (hoppas) ni fattar frågan.


   
Citera
Ämnesstartare

Knarko:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Tryckte och tänkte fel.

Knarko:

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

ja (Du röstade på detta alternativ)

Knarko:

allt det som står i Bibeln är sant

Om allt det som står i bibeln är sant så är min nuvarande uppfattning om hur livet fungerar naturligtvis fel, och då borde jag ändra mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Knarko:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

nej (Du röstade på detta alternativ)

fast egentligen borde jag svarat

Knarko:

lite

eftersom att jag inte vill komma till helvetet 🙁 men jag tror inte jag gjort mig förtjänt av det ändå


   
SvaraCitera

Knarko:

skulle inte tro på Honom ändå (Du röstade på detta alternativ)

gud finns ej... klat slut


   
SvaraCitera

Knarko:

allt det som står i Bibeln är sant

Skulle inte tro på att allt i bibeln är sant ändå, för att gud skrev inte bibeln. Sucky Gud om han anser att homosexuella ska stenas och kvinnor ska hålla tyst i församlingen. Att tro på gud och att tro på bibeln anser jag är två skilda saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leverpastejmedgurka:

Sucky Gud om han anser att homosexuella ska stenas och kvinnor ska hålla tyst i församlingen

xD jag har inte sett att detta står så om ngn vet exakt ställe där det om att stena homosexuella står så får ni säga det 🙂
men det om att kvinnor ska hålla tyst i församlingen, har inte läst det heller :S men det ska inte alls vara så, folk har fått det mesta om bakfoten när det gäller Bibeln


   
SvaraCitera

Knarko:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Jag skulle komma till Paradiset ändå, även om jag betedde mig som ett svin. Helt enkelt för att jag är söt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Meoow:

Helt enkelt för att jag är söt.

kanske jag oxå borde bete mig som ett svin då hamnar jag ju oxå där för jag är suuuupersöt 😀 spana bara in mig på bilden 😉

DSC01834.JPG


   
SvaraCitera

Knarko:

folk har fått det mesta om bakfoten när det gäller Bibeln

Vaddå "det ska inte vara så"? Det står i bibeln, och eftersom att man får tolka bibeln som man vill så finns det folk som tolkar biblen som att kvinnor och homosexuella inte fick vara församlingsledare. Jag har inte fått något om bakfoten, jag vet att bibeln har väldigt många fina budskap, och att om alla skulle ta till sig dessa budskap så skulle jorden vara en bättre plats, liksom den skulle vara vilken tro världen än tog till sig, men bibeln bär på mycket negativt också. Bibeln är väldigt motsägelsefull eftersom att det är många olika personer som skrivit den, så man kan inte tro att ALLT som står i bilen är sant, eftersom att det finns så många olika uttalanden och lagar i den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror på gud även om han inte finns.
Känns bra att ha någon att skylla skit på och att prata i luften för man tror nån lyssnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera