Aviseringar
Rensa alla

Skulle du donera dina organ efter din död för att hjälpa/rädda andra ?


Czar
 Czar
Ämnesstartare

Ja varför donera ? Det finns folk som behöver det väldigt mycket. Men om ett nej då ?

(motivera gärna ditt svar)


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag är organdonator, för både forskning och transplantation till andra. Alla organ får de ta.

Jag är ju död så det är skitsamma tycker jag, är ju bättre att någon annan som lever kan få nytta av mina organ. Jag behöver ju dem inte när jag är död.


   
SvaraCitera

Ja, vrf inte? kommer ju ändå inte behöva de sen...
Sen får de brinna upp resten.


   
SvaraCitera

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Ja jag är uppskriven på att de får ta allt och göra vad de vill med det.


   
SvaraCitera

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

ser det som en självklarhet.


   
SvaraCitera

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Paseo

Jag är tveksam, men jag vet inte varför. Jag känner mig kall och ond. Men jag hoppas att jag helt enkelt bara har en bra anledning. Så jag vet inte.


   
SvaraCitera
Sonya

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

ja såklart, när jag är död så kan de ta vad de vill ha. Okej, det där lät lite[tard]


   
SvaraCitera

Paseo:

Jag är tveksam, men jag vet inte varför. Jag känner mig kall och ond. Men jag hoppas att jag helt enkelt bara har en bra anledning. Så jag vet inte.


   
SvaraCitera

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Borde bli organdonator egentligen, har bara aldrig orkat ta tag i det. [n]


   
SvaraCitera

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Så länge de limmar ihop ingångshålet blir jag nöjd.
Nu är det inte så att jag ska ha en öppen kista, men det styr inte jag när jag väl är död, så då är det lite roligt att ha valmöljligheter.


   
SvaraCitera

Czar:

nej (Du röstade på detta alternativ)

eller har inget emot själva grejen att de tar saker från min kropp. men hatar människor atm, och ser inte vem som vinner på att nån del av min kropp används till att hålla någon 80årig äckeltant vid liv i 10 år till eller w/e [confused] lika bra att människor dör, ser inte vad som är så fel med det. + ogillar tanken på att en del av mig kanske hamnar inuti någon äcklig tant eller whatever. ush[n] vill välja vem innan isf!!!

skulle hellre bli såndär som läkarstudenter får övningsskära i eller nåt[blush] verkar roligare


   
SvaraCitera
mynona

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Kroppen är som kläder - ska man själv inte använda dem längre kan man ge dem till någon som behöver dem.


   
SvaraCitera
zent
 zent

Nej, det är mina.


   
SvaraCitera

Czar:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Jag har ingen användning för dem då, heller. Mitt medvetande residerar inte i min kropp längre då, det är ingen lokal jag kommer hänga i mer. Mina organ får mycket, mycket ogärna ligga i min kropp och ruttna bort om folk kan tänkas använda dem till något bättre. Använd gärna upp minsta hudflik om det hjälper människor som behöver det.

Skulle vilja slå min familj på käften om de av nostalgiskäl eller vilka skäl som helst jobbade för att gå emot detta efter min död.


   
SvaraCitera