Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna tänka dig att åka 900 mil med tåg?


Smilen
Ämnesstartare

Skulle ni vilja åka en sådan lång resa? Jag tänker mig genom Ryssland till Kina/Indien.

Hade du kunnat sitta stilla på ett tåg såpass länge?

Vad skulle ni göra under resans gång?

Det må kanske verka långsökt men jag tror man hade kopplat av av att resa såpass långt.


   
Citera
Smilen
Ämnesstartare

Ni som röstat ja och beror på, skulle ni verkligen åka den sträckan? Eller skulle ni hellre åka mindre långt?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jag själv gillar egentligen att åka tåg och är intresserad av Norrland då det är öppet och kan finnas endel fina platser där upp igenom.


   
SvaraCitera

Smilen:
Ni som röstat ja och beror på, skulle ni verkligen åka den sträckan? Eller skulle ni hellre åka mindre långt?

Jag älskar att resa med tåg, så jo, gärna Glad


   
SvaraCitera

Jag antar att du syftar på Transsibiriska järnvägen som går mellan Moskva och Vladivostok, tar 7 dagar och är ca 930 mil lång. Glad

Jo, jag skulle väldigt gärna vilja åka denna linje en gång i mitt liv då skillnaden mellan denna linje och SJ är som att jämföra ett lyxhotell och att sova i ett utsletet tält. Eller för att ta jämförelsen med bilar - som att jämföra en Bugatti med en trampbil.

Priset ca 5K kronor är väl klart överkomligt men då ingår iof sig bara resa och hytt. All mat och dryck och nöjen kommer väl till om jag inte fattat fel.

Transsibiriska järnvägen på egen hand


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

stoner:
Jag antar att du syftar på Transsibiriska järnvägen som går mellan Moskva och Vladivostok, tar 7 dagar och är ca 930 mil lång. Glad

Jo, jag skulle väldigt gärna vilja åka denna linje en gång i mitt liv då skillnaden mellan denna linje och SJ är som att jämföra ett lyxhotell och att sova i ett utsletet tält. Eller för att ta jämförelsen med bilar - som att jämföra en Bugatti med en trampbil.

Priset ca 5K kronor är väl klart överkomligt men då ingår iof sig bara resa och hytt. All mat och dryck och nöjen kommer väl till om jag inte fattat fel.

Transsibiriska järnvägen på egen hand

Jag menar den tågresan. Hade du viljat åka den långa resan?


   
SvaraCitera

Vart ska jag åka? Till Japan? Fast är det inte längre till Japan? Om jag ska till Japan så skulle jag kunna tänka mig att åka den transsibiriska järnvägen.


   
SvaraCitera

Smilen:
Skulle ni vilja åka en sådan lång resa? Jag tänker mig genom Ryssland till Kina/Indien.

Jag skulle vilja åka till Japan men tåget stannar väl i Kina antar jag.

Smilen: Hade du kunnat sitta stilla på ett tåg såpass länge?

Inte sitta stilla, man måste ju sova ibland och gå på toaletten. JAg hade nog velat spendera tiden på något sätt, läsa en bok och ibland röra på mig. Sitta still är nog helt omöjligt för mig. Det är knappt att en 3h lång bilfärd är något man klarar av, man är så stel i kroppen efteråt.

Smilen: Vad skulle ni göra under resans gång?

Det beror på vad jag kan göra under resans gång. Jag tror att jag hade haft med mig dator och minst två böcker som jag kan läsa. Jag har lite svårt att se att det är värst mycket aktivitet som går att göra på tåget. Det kanske går att spela schack, fast då ska spelpjäserna ha en magnet i botten på en magnetplatta som är ett schackbräde. Finns väl annat man kan hitta på också.

Smilen: Det må kanske verka långsökt men jag tror man hade kopplat av av att resa såpass långt.

Ja så bör det ju bli. Med tanke på att resan ändå tar några dagar så bör man nog känna sig rätt chill.


   
SvaraCitera