Aviseringar
Rensa alla

skulle du kunna tänka dig att göra värnplikten?


Ämnesstartare

Med tanke på att värnplikten återinförs för de som fyllt 18 i år, tänkte jag att det skulle vara intressant att se hur stort intresset bland ungdomar faktiskt är.Svarsalternativ finner ni nedan.


   
Citera

Nej


   
SvaraCitera

5-7 Gånger i rad!

Det är ju jätte roligt! Så var på tiden att det återinfördes


   
SvaraCitera

Jag tror ändå inte att det skulle göra någon skillnad för landet, förutom att en massa unga människor kommer ut i arbetslivet mycket senare.


   
SvaraCitera

Att leka soldat låter ju kul fast jag är i dålig form och måste gå ner i vikt. 


   
SvaraCitera

sure.


   
SvaraCitera

Är lite sugen. Men pallar inte med dryga befäl som vill ha en till å göra idiotisk skit bara för de är vana vid att tvingas uppfostra en bunt med snoriga och gnälliga 18-åringar. Så vet inte riktigt hur jag ställer mig till det hela.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Jag skulle aldrig vilja göra det. 
Andledning? Nja för att jag vill inte, jag har någolunda bra form och jag gillar utmaningar och tävlingar, men inte detta. Dessutom så skulle inte jag klara av att någon kommer och ger mig order om någonting jag inte vill.


   
SvaraCitera
Hando

Absolut!
Såg fram mot lumpen när man var yngre, blev besviken sen när den och mönstringen togs bort. GMU har väl varit intressant, men inte aktuellt nu när man har bostad, katt och bil osv att tänka på.
Vill tro att värnplikt hos folk i övre tonåren kan göra gott för individen. 
Det är vad min pappa beskrev det som i helhet. Visst att det var grabbhumor osv men bra för en del att komma ur sin storstad (*Host* Stockholm/Göteborg) och se sig omkring i landet samt inse att mamma inte alltid städar upp efter en.


   
SvaraCitera

Kanske 


   
SvaraCitera

100%. söker ev. in till gmu om ett år


   
SvaraCitera

Har redan ansökt till amerikanska armen


   
SvaraCitera

yeps. Men är för svag så slipper hööhöh


   
SvaraCitera

Nahual:
Är lite sugen. Men pallar inte med dryga befäl som vill ha en till å göra idiotisk skit bara för de är vana vid att tvingas uppfostra en bunt med snoriga och gnälliga 18-åringar. Så vet inte riktigt hur jag ställer mig till det hela.

kan va rätt gött o få hunda lite o stänga av skallen ibland/då tänker jag mig, funderar själv på värnplikt, fjälljägare isf, men är lite kluven kring om det verkligen behöver gå via en instutition 


   
SvaraCitera