Aviseringar
Rensa alla

Skulle du kunna vara tillsammans med någon som är väldigt religiös?


Ämnesstartare

Religion, ihop med annat är rätt känsliga ämnen. Men skulle ni kunna vara tillsamans med någon som är väldigt religiös (ni kan definiera vad väldigt religiös är för er själva) eller åtminstone skulle det få er att tänka lite extra på det? Skulle de avskräcka er på något vis? Eller ni kanske är själva religiösa.


   
Citera
reben

nej, hade nog haft svårt för en kille som pratade om att han var religiös öht. skulle väl inte avskräcka mig men tror vi hade haft svårt att bonda bara.


   
SvaraCitera
frukt

Nej. Flummigt oärligt inkompetent inbilskt oansvarigt.


   
SvaraCitera

Anura: Nej

Har försökt och det gick inge vidare... men egentligen borde jag väl svara osäker, pga beror på så mycket annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist:

Har försökt och det gick inge vidare... men egentligen borde jag väl svara osäker, pga beror på så mycket annat.

Blev du hotad att konvertera dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Osäker (skulle förmodligen få det att funka)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skoja 


   
SvaraCitera

Anura: Blev du hotad att konvertera dig?

Nä, men vi hade helt olika syn på barnuppfostran n'shit. Är man väldigt religiös så vill man att ens barn ska bli uppfostrade så, rätt lätt att bli oense om det... inte för att det någonsin blev aktuellt, men aa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på tjejen


   
SvaraCitera
time
 time

Ja, om hen respekterade min tro/icketro på samma sätt och inte försökte trycka sin livssyn på mig och våra eventuella barn. 


   
SvaraCitera
Kudhos

Är inte religiös. Skulle dra gränsen vid ifall hon säger att saker händer "enligt guds plan" eller använder sin religion som en krycka för att stödja sina beslut och argument. Men om hon är religiös för det kan vara en inre tröst eller för sitt egna välmående så är det inget besvär. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det skulle jag säkert, har väl någon förhoppning och tro om att alla religiösa inte är fanatiker. jag ser inget problem i att människor är troende, det beror som med allt annat på agerandet och huruvida jag har rätt till mina tankar och åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är så olika
vissa är religiösa utan att tala om det eller vara särskilt öppna med det medan andra tvingar på det på sin partner

hade svarat nej om jag sj aldrig haft en partner som varit religiös. det roliga var ju att han var psykopat samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, jag är så icke religös man kan bli


   
SvaraCitera

Anura: Nej

skulle inte funka


   
SvaraCitera