Aviseringar
Rensa alla

Skulle du överleva?


Ämnesstartare

Vet inte riktigt vart jag ska lägga denna tråd, så klotter känns passande. Det är ju inte heller en till 100% allvarlig diskussion. Hur som helst:

Hade i en annan tråd en diskussion med dazed_and_confused angående hur samhället och människor skulle bete sig när oljan inte längre finns till hands. Infrastrukturen avtar och ekonomin faller. Vi tänkte båda att dagens samhälle skulle förfalla, och devolvera till någon slags anarki.

Människor skulle antingen leva i små läger eller i nomadgrupper. Kort sagt, darwinismen skulle gälla, var man för sig själv, starkast överlever. Folk skulle prioritera sina familjer och andra närstående.

Så, tror du att du skulle överleva? Skriv gärna någon slags motivering också.

Jag vet inte riktigt med mig själv. Tror att jag har fysiken för att överleva, men inte psyket. Så fort som en riktigt hotfull konflikt trappas upp så bollar mitt medvetande ihop sig till något ynkligt i fosterställning. Har med ett barndomstrauma innehållande tonåringar, gränd och knivar att göra. Så ja, skulle nog inte hålla särskilt länge i en sån miljö.

Dold text: Älskar post-apokalyps, och allt post-apokalyptiskt. Det är något fascinerande med att se människan överleva i rester av dagens bekväma samhälle. Att se människor som kraftfulla och farliga djur. Men vill ändå inte att detta ska inträffa. Gör sig bättre i fiktiv form.

ÄNDRAT 2010-12-06 16:54

ÄNDRAT 2010-12-06 16:56
Image

Post-apokalyptisk bild - mycket viktigt tillägg.


   
Citera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Är fysiskt och psykiskt välutrustad. Tror jag skulle bilda något litet minisamhälle/samfund med några andra utvalda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Fysiskt:
Har lätt för att bygga muskler och är snabb. För att vara brud alltså.[rolleyes]
Kan stå ut med kyla och värme rätt bra.
Är inte rädd för att arbeta med kroppen.
Kan äta det mesta och sova i konstiga ställningar.
Psykiskt:
Är helt okej på att kompromissa, hitta lösningar och skipa rättvisa.
Är rätt orädd angående slagsmål, men förstår att det oftast är bättre att springa än att stanna och slåss.
Kan berätta sagor när jag och min nomadfamilj sitter runt brasan.

Angående sjukdomar(hör vl till fysiskt iof):
Kan nog klara en feber- eller magsjukdom rätt bra.
Men, kommer det en bakterie som främst sätter sig i lungor och hals så är jag nog en av de första att stryka med.

xsaosinx:

en riktigt hotfull konflikt trappas upp så bollar mitt medvetande ihop sig till något ynkligt i fosterställning.

Lugn, jag räddar dey. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är fysiskt och psykiskt välutrustad. Tror jag skulle bilda något litet minisamhälle/samfund med några andra utvalda.

Önskar att jag var lika fysiskt och psykiskt välutrustad. Hoppas att du väljer mig att bygga ditt samhälle med. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Behöver icke andras hjälp för att klara mig + jag skulle inte behöva oroa mig för någon polis skulle sätta mig i fängelse om det skulle hända att man hamna i konflikt med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Önskar att jag var lika fysiskt och psykiskt välutrustad. Hoppas att du väljer mig att bygga ditt samhälle med. [blush]

Kanske jag gör[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Är tillräckligt oempatisk.


   
SvaraCitera
Exner

antrax:

Kan berätta sagor när jag och min nomadfamilj sitter runt brasan.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Absolut inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Waving Hands:

Behöver icke andras hjälp för att klara mig

Tror du ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar vilken självinsikt vissa här har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Exner

respons:

Gillar vilken självinsikt vissa här har.

Om du bara förbättrar din fysik, och ditt psyke, skulle du nog kunna hitta en plats i ett framtida minisamhälle eller samfund.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är fysiskt och psykiskt välutrustad. Tror jag skulle bilda något litet minisamhälle/samfund med några andra utvalda.

Skulle dock dö om alla speglar gick sönder på köpet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Om du bara förbättrar din fysik, och ditt psyke, skulle du nog kunna hitta en plats i ett framtida minisamhälle eller samfund

Ja, man hoppas ju på att bli utvald.


   
SvaraCitera