Aviseringar
Rensa alla

Skulle du skjuta ett djur om du fick det?


mens
 mens

Jötunheimer:
Ja jag är ju jägare

är inte du typ 13


   
SvaraCitera

mens:

är inte du typ 13

14 men hurså?


   
SvaraCitera

Jag sparar det tills att jag behöver göra det för min överlevnad eller att jag jagar för att sänka både kostnader för att köpa kött och att jag dessutom får ett djur från vildmarken än någon krake som har suttit i någon uppfödningsanläggning.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

älgkött är ju skitäckligt

Har du ens ätit älgkött någon gång?


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:

Har du ens ätit älgkött någon gång?

ja, flertalet gånger. vilt är för magert för att vara gott kött. det finns liksom anledningar till att man avlat fram domesticerade djur så som man har gjort. en av anledningarna är smaken. gris, nöt och lamm är fullständigt överlägset älg, ren och vildsvin. vilt äts pga nostalgi eller för att man är en hipster.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: ja,

Det låter som det är kocken det varit fel på. Älg måste ätas välkryddad och tillagad på rätt sätt. Favoriten är att köra i tryckkokare med kryddor och örter. Även skav blir ju gott till det mesta.
Om allt fallerar så kan du väl mala ned allt till färs och blanda med Santa Marias Original Taco Spice Mix, lär väl slå sojafärs i alla fall...

etqmPW4.png


   
SvaraCitera

Ni som svarat ja, hade ni gjort det likaså om det vore en människa?


   
SvaraCitera

Pundarjävel:
Ni som svarat ja, hade ni gjort det likaså om det vore en människa?

Aa, att mörda är det bästa som finns. Getingar som människor osv


   
SvaraCitera

Punda:

Aa, att mörda är det bästa som finns. Getingar som människor osv

Japp. 


   
SvaraCitera
time
 time

Nej. Jag är för blödig. Jag hittar på snyfthistorier om djurets familj och vänner och tankar och känslor och sen börjar det tåras i ögonen. Kan knappt slå ihjäl myggor. Eller jo, myggor, men inte något större. Inte ens spindlar fastän jag HAAAAAATAR spindlar.


   
SvaraCitera

vikingen: Ja, älgar är en stor olycksfara för bilar med dödlig utgång för de som sitter i bilen.

Och detta berättigar alltså skjutandet av älgar tycker du? Du är medveten om att det är denna "människan före naturen"-inställning som redan bidragit och kommer att bidra till utrotandet av diverse olika djurarter?

Hjärta


   
SvaraCitera

Kanske i benet om geväret var riktat mot en mänsklig jägare.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Och detta berättigar alltså skjutandet av älgar tycker du? Du är medveten om att det är denna "människan före naturen"-inställning som redan bidragit och kommer att bidra till utrotandet av diverse olika djurarter?

Hjärta

Ni vet inte hur svensk jakt funkar eller hur?


   
SvaraCitera

S3ON:
Kanske i benet om geväret var riktat mot en mänsklig jägare.

Trevligt.....,


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

Trevligt.....,

ja     


   
SvaraCitera