Aviseringar
Rensa alla

Skulle ni kunna hjälpa mig att svar på några frågor - det är till en skoluppgift om mineralvatten.


1, Köper du mineralvatten? Ja
2, Om ja, vilket/vilka? Ramlösa, Premium, Tre Hjärtan, Sarajevos mineralvatten, eller vad den nu heter, något liknande.
3, Om nej, varför inte? -
4, Om nej, finns det något tillfälle när du skulle kunna göra ett undantag? Vad skulle krävas? -

5, Varför köper du mineralvatten? Gratis i kranen. Gott.
6, Hur ofta dricker du mineralvatten? Vilka tillfällen? Rätt ofta. Inga speciella.
7, Vad är det viktigaste när du köper mineralvatten? Märke samt smak.
8, Vilken storlek köper du oftast? 1.5 l eller 0.6, eller vad den nu ligger på.

9, Vid vilka tillfällen dricker du mineralvatten? Inga speciella.
10, Anser du att mineralvatten är en oidentifierad produkt, dvs ingen utmärkande smak? Nej.
11, Rangordna vad som är viktigast vid val av vatten: bubblor,, hälsa, miljö, förpackningsdesign, konkurrenssituation, pris eller varumärke? Bubblor och varumärke.

12, Vilken betydelse har flaskans utseende och utformning? Ingen.
13, Är du beredd att betala mer för ett mineralvatten där du tycker flaska ser bättre ut? Nej.
14, Om du skulle få chansen att designa flaskan utifrån dina önskemål, hur skulle den se ut? Färg, form, kork, etikett, material, logga osv.

15, Är du beredd att betala mer för ett miljövänligt vatten? ja.
16, Är du beredd att betala mer om du visste att en viss del gick till välgörande ändamål (bygga brunnar, forskning osv) Ja.
17, Hur viktigt är det att återanvända flaskan? Viktigt.
18, Skulle du kunna tänka dig att köpa ”refillvatten” för att spara på miljön? Va?
19, Skulle du kunna tänka dig att helt avstå från att köpa vatten för att bespara miljön? Möjligtvis.
20, Är design viktigt så länge flaskan är miljövänlig och innehållet hälsosamt? Design är oviktigt.
21, Kan du tänka dig att köpa vatten där man tillsatt mineraler för att göra det mer hälsosamt. Ex. Lugnande effekt osv. Ja.


   
SvaraCitera

kennita:

Tjej (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera

kennita:

Tjej (Du röstade på detta alternativ)
66.7% (12 st)

1, Köper du mineralvatten?nej
2, Om ja, vilket/vilka?-
3, Om nej, varför inte?icke gott
4, Om nej, finns det något tillfälle när du skulle kunna göra ett undantag? Vad skulle krävas?nja, kanske om alla drycker på hela jordklotet förutommineralvatten bara försvann spårlöst

hmmz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

men ifall det nu ÄR en marknadsundersökning, vilket jag är övertygad om att det är, så borde du informera om det. att påstå att det har med en skoluppgift att göra är svinigt.

Vad är problemet - det är en skoluppgift, punkt slut. Om du inte vill svara så skit i att argumentera i huvud taget. Så klart att uppgiften även är en marknadsundersökning, alla frågor är någon sorts marknadsundersökning. Nu är det så att jag har valt att ta reda på vad folk tycker om mineralvatten och var är lämpligast att fråga om inte här blanda annat.

Jag tackar alla som lägger ner tid och svarar, ni andra tackar jag också men ödsla inte tid med konspirationsteorier, gå ut i solen istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennita:

Tjej (Du röstade på detta alternativ)

1, Köper du mineralvatten?

Inte eget.

2, Om ja, vilket/vilka?

Jag dricker oftast LOKA.

3, Om nej, varför inte?
4, Om nej, finns det något tillfälle när du skulle kunna göra ett undantag? Vad skulle krävas?

5, Varför köper du mineralvatten? Gratis i kranen.

Det är mer festligt än vanligt vatten.

6, Hur ofta dricker du mineralvatten? Vilka tillfällen?

Inte ofta, dricker oftast vatten, men tar mineralvatten när det är mer festlig mat.

7, Vad är det viktigaste när du köper mineralvatten?

Morsan köper det ju.

8, Vilken storlek köper du oftast?
-

9, Vid vilka tillfällen dricker du mineralvatten?

Har jag inte redan svarat på det? Till festlig mat!

10, Anser du att mineralvatten är en oidentifierad produkt, dvs ingen utmärkande smak?

Dom har ju olika smaker?

11, Rangordna vad som är viktigast vid val av vatten: bubblor,, hälsa, miljö, förpackningsdesign, konkurrenssituation, pris eller varumärke?

Miljö, hälsa, pris, varumärke, bubblor, förpackningsdesign, konkurrenssituation.

12, Vilken betydelse har flaskans utseende och utformning?

Inte så stor.

13, Är du beredd att betala mer för ett mineralvatten där du tycker flaska ser bättre ut?

Nej.

14, Om du skulle få chansen att designa flaskan utifrån dina önskemål, hur skulle den se ut? Färg, form, kork, etikett, material, logga osv.

Som den ser ut nu.

15, Är du beredd att betala mer för ett miljövänligt vatten?

Ja.

16, Är du beredd att betala mer om du visste att en viss del gick till välgörande ändamål (bygga brunnar, forskning osv)

Absolut.

17, Hur viktigt är det att återanvända flaskan?

Mycket viktigt. Men vi har mest glasflaskor.

18, Skulle du kunna tänka dig att köpa ”refillvatten” för att spara på miljön?

Det smakar la inte sämre? Absolut.

19, Skulle du kunna tänka dig att helt avstå från att köpa vatten för att bespara miljön?

Haha? Va? Javisst...

20, Är design viktigt så länge flaskan är miljövänlig och innehållet hälsosamt?

Dunno.

21, Kan du tänka dig att köpa vatten där man tillsatt mineraler för att göra det mer hälsosamt. Ex. Lugnande effekt osv.

Jo, det kan jag väl.


   
SvaraCitera

1, Köper du mineralvatten?
Nej

2, Om ja, vilket/vilka?
-

3, Om nej, varför inte?
Av två anledningar; 1: Finns fullgott alternativ i kranen 2: Gillar inte mineralvatten (o gjorde jag det skulle jag isåfall ta vatten ur kranen o "soda-streama" det)

4, Om nej, finns det något tillfälle när du skulle kunna göra ett undantag? Vad skulle krävas?
Extrem vattenbrist

15, Är du beredd att betala mer för ett miljövänligt vatten?
Vatten är väl alltid miljövänligt, det är väl snarare produktionen och agerande kring själva vattnet som inte är miljövänligt. Isåfall betala för något "vattenverk" o ha hemma o det är inget alternativ för mig.

16, Är du beredd att betala mer om du visste att en viss del gick till välgörande ändamål (bygga brunnar, forskning osv)
Om jag fick tillgång till en tydlig resultatredovisning.

17, Hur viktigt är det att återanvända flaskan?
Mycket viktigt, då man kan minska på svinnet.

18, Skulle du kunna tänka dig att köpa ”refillvatten” för att spara på miljön?
Jag lyfter på kranen och det kostar väl något litet öre o det är jag beredd att betala.

19, Skulle du kunna tänka dig att helt avstå från att köpa vatten för att bespara miljön?
Det gör jag redan, så ja.

20, Är design viktigt så länge flaskan är miljövänlig och innehållet hälsosamt?
Tveksamt

21, Kan du tänka dig att köpa vatten där man tillsatt mineraler för att göra det mer hälsosamt. Ex. Lugnande effekt osv
Också tveksamt, när vatten i sig är hälsosamt i sin renaste form och man kan få diverse mineraler och tillskott genom andra produkter.


   
SvaraCitera

kennita:

det är en skoluppgift, punkt slut.

kennita:
Inloggningar 8
Skapade trådar 1
Postade inlägg 3
Skickade PM 0
Besök på Min sida 4

tror inte på dig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Nej
2.
3. Det är inte så gott, föredrar läsk isf eller helst vanligt vatten
4. Att jag var astörstig o inget annat fanns eller att nån kompis vill jag ska smaka på nån ny smak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

kennita:
Inloggningar 8
Skapade trådar 1
Postade inlägg 3
Skickade PM 0
Besök på Min sida 4

tror inte på dig...

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz...jobbig kille.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennita:

Kille (Du röstade på detta alternativ)

1, Ytterst sällan, men det händer.
2, Det billigaste som finns att tillgå.
5, Kolsyran gör en otrolig skillnad.
6, Ungefär 1gång/månad. Brukar mest bli när jag spelar golf, eftersom Cola blir avslaget och äckligt varmt i bagen.
7, Att det är kolsyrat, annars kan det kvitta om man tar det ur kranen.
8, 50 cl.

9, Se fråga 7.
10, Ja, kolsyran gör dock så att det skiljer sig från vanligt vatten.
11, Bubblor, skiter i allt annat.

12, Absolut ingen.
13, Nej.
14, Helt normal flaska med sportkork.

15, Nej.
16, Nej, förmodligen inte. Skänker hellre en femma i bössan på Konsum.
17, Ganska. Pantar alltid de flaskor jag dricker ur hemma.
18, Nej.
19, Nej, jag köper så sällan.
20, Nej, designen kan kvitta.
21, Nej.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera