Aviseringar
Rensa alla

Skulle ni rösta på Sverigedemokraterna idag?


Jag skulle garanterat rösta på SD på grund av att hela flyktingkaoset håller på att totalhaverera. Med tillhörande eventuella terrorister, islamister och jihadister som en bieffekt. 

Ska väl kanske tillägga att jag har noll koll på SDs politik i allmänhet och kan inte säga en enda fråga som står på deras partiprogram UTOM just flyktingfrågan. Men eftersom hela flyktingproblemet dvs problemet med den massinvandring av araber och afrikaner och då i synnerhet muslimer som drabbar Sverige och som jag är mycket stor motståndare mot så får SD min röst.

Det märkliga är att varken S, MP, V eller alliansen bryr sig utan tycker att det är helt ok att vi bara öppnar upp gränserna på vid gavel och låter folk strömma in helt ohämmat och placerar flyktingarna i allt från tält till gymnastikhallar och församlingshem?  Tumme ned

Smilen: Ni som röstar ja kan ju förklara er.

Har du några ytterligare frågar så... fråga på.  Glad


   
SvaraCitera

stoner:
Jag skulle garanterat rösta på SD på grund av att hela flyktingkaoset håller på att totalhaverera. Med tillhörande eventuella terrorister, islamister och jihadister som en bieffekt. 

Ska väl kanske tillägga att jag har noll koll på SDs politik i allmänhet och kan inte säga en enda fråga som står på deras partiprogram UTOM just flyktingfrågan. Men eftersom hela flyktingproblemet dvs problemet med den massinvandring av araber och afrikaner och då i synnerhet muslimer som drabbar Sverige och som jag är mycket stor motståndare mot så får SD min röst.

Det märkliga är att varken S, MP, V eller alliansen bryr sig utan tycker att det är helt ok att vi bara öppnar upp gränserna på vid gavel och låter folk strömma in helt ohämmat och placerar flyktingarna i allt från tält till gymnastikhallar och församlingshem?  Tumme ned

Har du några ytterligare frågar så... fråga på.  Glad

Vad är det för fel på araber och afrikaner? Varför tar du JUST upp araber och afrikaner och inte t.ex kurder eller thailändare?


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:
Jag skulle garanterat rösta på SD på grund av att hela flyktingkaoset håller på att totalhaverera. Med tillhörande eventuella terrorister, islamister och jihadister som en bieffekt. 

Ska väl kanske tillägga att jag har noll koll på SDs politik i allmänhet och kan inte säga en enda fråga som står på deras partiprogram UTOM just flyktingfrågan. Men eftersom hela flyktingproblemet dvs problemet med den massinvandring av araber och afrikaner och då i synnerhet muslimer som drabbar Sverige och som jag är mycket stor motståndare mot så får SD min röst.

Det märkliga är att varken S, MP, V eller alliansen bryr sig utan tycker att det är helt ok att vi bara öppnar upp gränserna på vid gavel och låter folk strömma in helt ohämmat och placerar flyktingarna i allt från tält till gymnastikhallar och församlingshem?  Tumme ned

Har du några ytterligare frågar så... fråga på.  Glad

Du röstade väl dock SD innan vi hade någon flyktingkris? Visst hade vi integrationsproblem innan men det var ju inte alls som nu. Sedan är ju många som kommer från  te x arabländer utbildade redan när de kommer hit så de tjänar vi ju pengar på. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

men mycket av det du skriver/tycker bygger ju på fördomar, okunskap och rädsla.


   
SvaraCitera

JonasP: Vad är det för fel på araber och afrikaner?

Den terrorism vi har idag är nästan till 100% koncentrerad till araber och afrikaner. Eller till arabländerna och Afrika. Dessutom är araberna och afrikanerna mindre utbildade än ex invandrare från ex de nordiska länderna.

JonasP: Varför tar du JUST upp araber och afrikaner och inte t.ex kurder eller thailändare?

Har du några siffor som styrker att kurder och thailändare står för majoriteten av flyktinginvandringen idag?


   
SvaraCitera

Ja, jag tänker rösta på SD som en protest mot det nuvarande flyktingmottagandet och att Sverige är ett av de sämsta länderna på att integrera invandrare och få dem i arbete då lägst andel enkla jobb i hela Europa och vi driver bara på att höja lägstalönen á la LO.
Många av de kommuner som tar emot väldigt mycket invandrare som i Landskrona där det har skapats två olika samhällen vid sidan om varandra SvD. 11/21.

Det talas både om att ''det finns visst bostäder'' och allt fler som säger tvärt emot. Att det finns 5000lediga bostäder för flyktingar räcker i knappt fyra hela dagar då det anländer 1300personer hit Varje Dag. Det är verklighetsfrånvänt eftersom att under veckans gång är det ungefär 4000personen utan bostäder och fler bostäder kommer det inte kunna att vaskas fram om man inte  låter de bo i tältläger men det fixar ju inte regeringen fram ''pga av riskerna med brandattentat'' så de ska bara bo där i några dar för att sedan flyttas. Samtidigt är det massor med människor som bor på gatan eller bor hos släktingar som de inte kan bo heltid hos utan måste flytta runt då de har valt EBO och då finns det ingen återvändo (som är ren idioti).

Jag vore glad om ni som säger nej också kunde motivera era svar för jag har noll förståelse till varför vi ska ta in så mycket folk som vi gör ni, de i Syriens närområde då? Ska inte de ha skolgång, mat och rent vatten varje dag? Är det inte bättre att satsa på 2miljoner människor än på hundratusen?


   
SvaraCitera

mens: Du röstade väl dock SD innan vi hade någon flyktingkris? Visst hade vi integrationsproblem innan men det var ju inte alls som nu. Sedan är ju många som kommer från te x arabländer utbildade redan när de kommer hit så de tjänar vi ju pengar på.

Jag är inte säker på att dessa problem FÅR diskuteras på UM så därför passar jag i frågan eftersom jag misstänker att kriminalitet är ett alltför hett ämne på detta forumet.


   
SvaraCitera

mens: men mycket av det du skriver/tycker bygger ju på fördomar, okunskap och rädsla.

Rädsla? Ja! Men menar du att du kritiserar mig för min rädsla? Anser du att jag inte har fog för min rädsla när SÄPO har höjt hotnivån till den näst högsta sedan andra världskriget och Frankrike och Belgien har utlyst undantagstillstånd och stängt gränserna?


   
SvaraCitera

Nej


   
SvaraCitera

stoner:

Den terrorism vi har idag är nästan till 100% koncentrerad till araber och afrikaner. Eller till arabländerna och Afrika. Dessutom är araberna och afrikanerna mindre utbildade än ex invandrare från ex de nordiska länderna.

Har du några siffor som styrker att kurder och thailändare står för majoriteten av flyktinginvandringen idag?

2% av all terrorism som har utförds är i "islams namn"
Om du tycker att IS representerar islam då borde väl nazismen representera kristendomen? Dom som utför flest terrorattacker just idag i Sverige är SD:are. Vilka är det som misshandlar oskyldiga flyktingar? Vilka är det som bränner deras hem? Vilka är det som sprider hat mot dom?

Och nej jag har inga källor på att kurder eller thailändare står för flyktinginvandringen eller terrorismen.


   
SvaraCitera

JonasP: 2% av all terrorism som har utförds är i "islams namn"

Sedan när? Sedan år 2000?

JonasP: Om du tycker att IS representerar islam då borde väl nazismen representera kristendomen? Dom som utför flest terrorattacker just idag i Sverige är SD:are. Vilka är det som misshandlar oskyldiga flyktingar? Vilka är det som bränner deras hem? Vilka är det som sprider hat mot dom?

Nu har du passerat gränsen för vad som får diskuteras på UM så jag passar i frågan...


   
SvaraCitera

JonasP:

2% av all terrorism som har utförds är i "islams namn"
Om du tycker att IS representerar islam då borde väl nazismen representera kristendomen? Dom som utför flest terrorattacker just idag i Sverige är SD:are. Vilka är det som misshandlar oskyldiga flyktingar? Vilka är det som bränner deras hem? Vilka är det som sprider hat mot dom?

Och nej jag har inga källor på att kurder eller thailändare står för flyktinginvandringen eller terrorismen.

Vad är dina siffror för terrorist? För jag känner på mig att det är inte så sant


   
SvaraCitera

stoner:

Sedan när? Sedan år 2000?

Nu har du passerat gränsen för vad som får diskuteras på UM så jag passar i frågan...

Har faktiskt ingen aning, jag läste det nånstans men om jag hittar källan kan jag länka den.

Eller så har jag rätt?Tumme upp


   
SvaraCitera

Jötunheimer:

Vad är dina siffror för terrorist? För jag känner på mig att det är inte så sant

Vad menar du med siffror för terrorist?


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:

Rädsla? Ja! Men menar du att du kritiserar mig för min rädsla? Anser du att jag inte har fog för min rädsla när SÄPO har höjt hotnivån till den näst högsta sedan andra världskriget och Frankrike och Belgien har utlyst undantagstillstånd och stängt gränserna?

Nu har vi fog för att vara oroliga, ja.  Men som jag skrev har du ju känt såhär länge, om jag minns dina inlägg rätt.


   
SvaraCitera