Aviseringar
Rensa alla

Skulle ni rösta på Sverigedemokraterna idag?


Smilen: Nej

De kommer, oavsett vad som händer, aldrig vara ett rimligt val.


   
SvaraCitera

Intressant ändå att andelen SD-väljare på UM ligger så nära andelen SD-väljare i verkligheten. 


   
SvaraCitera

Nej, Men Nya moderaterna.


   
SvaraCitera

Idag (tisdag 26 jan -16) ligger ju M, S och SD i topp långt över de andra partierna när det gäller sympatisörer. P gr av rådande massinvandring som håller på att få hela Sverige, Skandinavien och Europa på fall så slulle min röst tveklöst hamna hos SD. 


   
SvaraCitera

stoner:
Idag (tisdag 26 jan -16) ligger ju M, S och SD i topp långt över de andra partierna när det gäller sympatisörer. P gr av rådande massinvandring som håller på att få hela Sverige, Skandinavien och Europa på fall så slulle min röst tveklöst hamna hos SD. 

Samma här.


   
SvaraCitera

Som marxist skulle jag aldrig rösta på SD.


   
SvaraCitera

Skulle aldrig få för mig att rösta på de.


   
SvaraCitera

Smilen:
Ni som inte röstat på SD innan, kommer ni rösta på Sverigedemokraterna vid nästa val? Nu är det miljoner flyktingar som tar sig in i Sverige. 

Jag personligen kommer inte att lägga min röst på Sverigedemokraterna då jag inte supportrar nazism och rasism alls, och det är inte schysst, så därför får de ingen röst från mig.

Hell no


   
SvaraCitera

Nej, har inte för vana att rösta på populister/reaktionärer.

Detta betyder dock inte att jag är för den politik som förts/förs fortfarande gällande invandring och integration. Om man vet någonting om politik vet man att SD endast erbjuder en Quick-fix och skiter fullständigt i flera utsatta grupper i samhället samt en långvarig lösning.

Vill man komma i bukt med mängden flyktingar/invandrare som kommer till Sverige måste man "hjälpa i närområdet", på riktigt. (SD tänker att hålla bidragsbudgeten på fortfarande relativt låg nivå). Dock kommer invandring till Sverige aldrig ta slut, vi har dels flera återvändande svenskar och är ett ledande land i Väst med ett gott socialt skyddsnät, det lockar onekligen människor.

Hur skall SD göra med de flyktingar/invandrare som redan finns i Sverige? Uppehållstillstånd och även medborgarskap gör utvisning omöjlig om man inte ändrar/bryter några grundlagar på vägen till ett "Sverige för svenskarna". Att Sverige är mångkulturellt är en realitet folk måste anpassa sig till, ledsen att spräcka er bubbla..

För att få bukt med "ghetton" samt den skridande arbetslösheten måste man skapa incitament för att få folk från rikare områden och fattigare områden att mötas, varför inte "kultur-träffar" eller något liknande? Samt att skapa incitament så att folk hellre vill arbeta istället för att leva på bidrag. (Jag ser inga problem med att sänka A-kassan om det innebär att fler kommer i arbete, dock skall man fortfarande kunna leva minimalt på den (dvs. mat och hyra).

Lösningen är inte lätt men tror att en blocköverskridande lösning gällande integration / invandring kan fungera i längden...


   
SvaraCitera

Det folk inte fattar är att: Rösta inte på SD som "PROTEST". Då utnyttjar ni inte valsystemet. Se till att gör förändring! Visa partiet ni egentligen röstar på att dom måste ta tag i flyktingfrågan för nu är det väldigt mycket. Men vi måste komma ihåg att folk flyr för sina liv. Däremot tycker jag att tiggarna på gatorna som kommer från Rumänien ska ha hårdare regler än flyende från t.ex. Syrien. Sverige har idag ett rykte om att "åk till Sverige och få pengar". Därför kommer många från Rumänien till just Sverige. Men vi kan inte ta emot alla. Vi ska hjälpa så många vi kan, det är vår mänskliga rättighet.

Men NEJ, jag skulle aldrig rösta på SD, jag flyttar på riktigt utomlands om dom vinner. Och då kommer jag inte tillbaka på ett tag, vilket slutar med att jag blir en svensk invandrare när jag vill flytta hem...LOL. Kommer inte ens komma tillbaka in i mitt land.


   
SvaraCitera

Nej. Det är ett parti som karaktäriseras av rasism, fascism, misogyni och homofobi. Det går helt emot mina värderingar. 

Det kan aldrig heller vara positivt att lämna vårt land i händerna på de lågintelligenta människorna som företräder partiet.


   
SvaraCitera

KejsarenAvSmör: Men vi måste komma ihåg att folk flyr för sina liv.

Och mitt i allt detta måste vi också komma ihåg faktumet att SDs politik fortfarande är den mest humana när det gäller att hjälpa flyktingar. Så där faller ju lite av din poäng.


   
SvaraCitera

KejsarenAvSmör: Men NEJ, jag skulle aldrig rösta på SD, jag flyttar på riktigt utomlands om dom vinner. Och då kommer jag inte tillbaka på ett tag, vilket slutar med att jag blir en svensk invandrare när jag vill flytta hem...LOL. Kommer inte ens komma tillbaka in i mitt land.

Vart skulle du flytta? Det finns inte ett enda land på hela planeten med liberalare/generösare invandringspolitik än Sverige eller ens lika generös. Du får isf bosätta dig på någon obebodd ö på internationellt vatten.


   
SvaraCitera

Starkill91 :
Nej, Men Nya moderaterna.

Av vilken anledning då? De har väl bevisat flera gånger att de inte är intresserade av att vara något oppositionsparti utan bara ett stödparti till regeringen.


   
SvaraCitera

Smilen:
Ni som inte röstat på SD innan, kommer ni rösta på Sverigedemokraterna vid nästa val? Nu är det miljoner flyktingar som tar sig in i Sverige. 

Jag personligen kommer inte att lägga min röst på Sverigedemokraterna då jag inte supportrar nazism och rasism alls, och det är inte schysst, så därför får de ingen röst från mig.

När du kallar SD nazister och rasister, har du belägg för det? Utveckla gärna.


   
SvaraCitera