Aviseringar
Rensa alla

Skulle vara så tacksam om du tog dig tid!!


Ämnesstartare

Hej! I våras så började jag gilla en kille. Vi delade samma intresse och skrattade mycket tillsammans. När jag först träffade honom så tänkte jag inte så mycket på att inleda någon slags relation med honom alls, då han är 3 år äldre än mig. Jag är 15.

Men vi blev vänner. Vi pratade vid ett tillfälle i flera timmar, han kittlade mig och klappade mig lite på andra axeln. Jag var så glad över detta. Vi har pratat via facebook ett antal gånger. Jag får väl erkänna att det är jag som börjar konversationerna mest. Men han har börjat vid kanske 4-5 gånger. En gång skrev vi nästan hela natten.

Sen var det som att allt stannade av. Han hörde av sig under Mars-Maj månad. Sen var det jag som jämt började.

Han fixade så att jag fick hans nummer, men smsar, nej, det gör han aldrig.

Eftersom jag har haft den här "crushen" på honom i några månader nu, så tänkte jag : Nu samlar jag mod till mig, å skickar iväg ett sms. I det så frågade jag om vi kanske kunde ses någon dag. Gärna, svarade han.

Sedan trodde jag automatiskt  att han skulle skriva något tillbaka som : "När kan du?" Eller något liknande, men det hände aldrig.

Vi träffas ändå genom några kompisar. Så vi träffades för några dagar sedan 😉 Lite pinsamt var det allt.

Men då kittlade han mig igen. Denna gången framför vännerna. Sedan så hade vi ganska mycket ögonkontakt också, enligt mig. Men kanske är det bara önsketänkande? Det blir kanske så ganska lätt när man verkligen tycker om någon? Inte vet jag. Men vi hade en kille som stod lite i vägen emellan oss, å då kikade han fram och kollade på mig. Jag log och det resulterade i att han log tillbaka och skrattade. Det gjorde jag också.

Jag är rädd att åldern ska ha betydelse för honom, eftersom han har syskon som är nästan i min ålder. Jag är året emellan hans syskon. Det känns ju lite sådär.

Vad tycker ni? Ska jag satsa på den här killen, eller bara släppa honom? Tycker ni att han visar intresse, eller är det kanske bara som en vän? Jag skulle bli så enormt tacksam för dina synpunkter!!


   
Citera
fuling

tumblr_lag45rA4pV1qdho6to1_500.jpg

Utan att veta någonting om honom är det svårt att säga "GO FOR IT GURL!", jag menar han kan vara en seriemördare for all I know. 

Meeeeeeen I would say sluta övertänka allt och om han inte visar intresse eller skriver är det kanske dags att vidga vyerna. Relationer med äldre män har en tendens att bli komplicerade ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

fuling:
tumblr_lag45rA4pV1qdho6to1_500.jpg

Utan att veta någonting om honom är det svårt att säga "GO FOR IT GURL!", jag menar han kan vara en seriemördare for all I know. 

Meeeeeeen I would say sluta övertänka allt och om han inte visar intresse eller skriver är det kanske dags att vidga vyerna. Relationer med äldre män har en tendens att bli komplicerade ändå.

Hur menar du med den sista meningen där?     


   
SvaraCitera
fuling

honsomtänker:

 
Hur menar du med den sista meningen där?     

Jag har aldrig haft ett förhållande med större än ett års ålderskillnad, så jag talar inte ifrån egen erfarenhet, men de problem som kommer upp skulle säkert handla om mognad och så vidare, hur långt man vill gå i olika aspekter och hur seriöst man tar varandras handlingar.
Sen är det ju det där jobbiga med att han kan gå ut på krogen varannan eller varje helg då du måste sysselsätta dig med annat, just när han precis blivit 18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fuling:

Jag har aldrig haft ett förhållande med större än ett års ålderskillnad, så jag talar inte ifrån egen erfarenhet, men de problem som kommer upp skulle säkert handla om mognad och så vidare, hur långt man vill gå i olika aspekter och hur seriöst man tar varandras handlingar.
Sen är det ju det där jobbiga med att han kan gå ut på krogen varannan eller varje helg då du måste sysselsätta dig med annat, just när han precis blivit 18.

Okej, då förstår jag. Tack för svaret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fler synpunkter skulle vara underbart!


   
SvaraCitera

kör på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
kör på.

Haha tack för svaret!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fler synpunkter? 🙂


   
SvaraCitera

Hej, det låter ju som att han är intresserad. Det bästa sättet är ju att helt enkelt få det ur vädret. Fråga igen om han vill ses och skriv med en tid, säg typ om han kan träffas på lör eller fredag. När ni väl träffas ensamma kommer du ju märka om han är intresserad eller inte. Om han inte vill och inte föreslår en ny tid så vet du ju också. Då kan de ju vara lite jobbigt i början men de är ju skönt att veta hur han känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:
Hej, det låter ju som att han är intresserad. Det bästa sättet är ju att helt enkelt få det ur vädret. Fråga igen om han vill ses och skriv med en tid, säg typ om han kan träffas på lör eller fredag. När ni väl träffas ensamma kommer du ju märka om han är intresserad eller inte. Om han inte vill och inte föreslår en ny tid så vet du ju också. Då kan de ju vara lite jobbigt i början men de är ju skönt att veta hur han känner.

Tack så jättemycket! Jag försöker ju komma på vad som hände där efter mars-maj månad. Han bara la av med och skriva. Jag tänker ändå att jag vill vänta lite, men han ger mig olika signaler hela tiden. Men som du skriver så är det ju helt enkelt bäst och fråga honom rakt ut. Har du kanske något tips på vad man skulle kunna hitta på? Jag vet att han en gång föreslog en maraton-kväll med Star Wars haha. Men då reagerade jag inte med en gång, utan bara släppte det. Det var ju på kvällen som jag fattade att det faktiskt var ett slags "försök" till en träff. Men tack för ditt svar!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon som har någon mer synpunkt? 🙂


   
SvaraCitera

honsomtänker:

Tack så jättemycket! Jag försöker ju komma på vad som hände där efter mars-maj månad. Han bara la av med och skriva. Jag tänker ändå att jag vill vänta lite, men han ger mig olika signaler hela tiden. Men som du skriver så är det ju helt enkelt bäst och fråga honom rakt ut. Har du kanske något tips på vad man skulle kunna hitta på? Jag vet att han en gång föreslog en maraton-kväll med Star Wars haha. Men då reagerade jag inte med en gång, utan bara släppte det. Det var ju på kvällen som jag fattade att det faktiskt var ett slags "försök" till en träff. Men tack för ditt svar!!

Maraton med star wars låter ju jätteroligt haha. Om man är rädd för att det ska bli pinsamt finns ju alternativ som inte lätt skapar sådana situationer. Till exempel kan man sporta, kanske spela badminton. Efter det kan man ta någon fika eller så och då har man ju lite saker att prata om och stämningen är väl oftast mer avslappnad skulle jag kunna tänka mig. Bio fungerar ju också, man kan ju dock inte prata så mycket då. Kör på starwars-grejen lät ju skitroligt. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:

Maraton med star wars låter ju jätteroligt haha. Om man är rädd för att det ska bli pinsamt finns ju alternativ som inte lätt skapar sådana situationer. Till exempel kan man sporta, kanske spela badminton. Efter det kan man ta någon fika eller så och då har man ju lite saker att prata om och stämningen är väl oftast mer avslappnad skulle jag kunna tänka mig. Bio fungerar ju också, man kan ju dock inte prata så mycket då. Kör på starwars-grejen lät ju skitroligt. 🙂

Haha, ja, vi båda är ju Star Wars fans båda två så...

 Tack för dina svar!!


   
SvaraCitera