Aviseringar
Rensa alla

Skulle vilja veta vad ni tycker och tänker


Ämnesstartare

Hej! Det är så att jag undrar lite om hur ni därute tänker och tycker om att ha killkompisar? Speciellt om man är i ett förhållande. Jag kan tyvärr inte ha kill kompisar känns det som för då kommer det problemet att jag tror jag ska börja gilla någon av dom. Vet inte hur jag ska göra. 


   
Citera
Ämnesstartare

tkr inte att d spelar ngn roll har både tjejer och killar som kompisar pga deras personligheter och värderingar inte pga deras kön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

människor är inte kön


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

:s           


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej nej alltså jag tror jag ska bli kär i dom om jag är vän med dom 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Josbec: Nej nej alltså jag tror jag ska bli kär i dom om jag är vän med dom

varför tror du att du ska bli kär i dom?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är la hel lungt o ha killkompisar respektive tjejkompisar när man är i ett förhållande? Skulle inte klara mig utan mina tjejkompisar,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppskattar det inte om vännen i fråga helt klart visar intresse av min respektive.

Annars är det helt ok.


   
SvaraCitera
Kudhos

Du får ha vänner utav båda könen. Det är fullkomligt normalt och faktiskt hälsosamt. Ha inte förutsättningen att du kommer bli kär i varje killkompis du skaffar. För det lär du inte bli. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina vänner är vänner vare sig vilket kön de än har 


   
SvaraCitera
mynona

Varför skulle du bli kär i någon för att den enligt din sexualitet har en kropp du skulle kunna tända på? Hur tror du att det är för en bisexuell människa? Tror du inte de har vänner alls? 

Huruvida man blir kär i någon handlar inte om den personen har en kropp man kan tända på. Och man kan tända på någon utan att bli kär. Kanske blandar du ihop kåthet och förälskelse. Det verkar tyvärr vara vanligt bland en del människor, och det komplicerar saker helt i onödan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Josbec: Jag kan tyvärr inte ha kill kompisar känns det som för då kommer det problemet att jag tror jag ska börja gilla någon av dom.

Har det hänt förut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det din pojkvän som fått dig att tro detta?


   
SvaraCitera

Man kan ha vänner, oavsett kön. 
Men om du vekligen älskar din kille så blir du inte kär i någon annan. Om du blir kär i någon annan så är din kille antagligen inte den rätta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bry dig inte om alla mobbare här som förringar frågeställningen


   
SvaraCitera