Aviseringar
Rensa alla

Skulle villja sticka ifrån allt


Ämnesstartare

Grejen är den att det inte finns något som håller mig tillbaks ifrån att bara dra, min största fråga är "Vart är smart att sticka"
Liksom vart kan man bara dra till, hitta ett ställe att sova och typ bara skriva osv i fred.
Jag har under en längre tid velat bli författare, men med arbetsförmedlingen i nacken och min morsa bakom en så känner jag liksom att jag inte kan tänka, knappt andas, vill ha en utbildning genom arbetsförmedlingen men dom bara skickar mig på jobbsökar möten när jag vet att det jag har som betyg osv inte tillräcklig.

Blev inskriven i Ungdomsgarantin och dom lovade mig iaf en 3000kr i månaden, fick 580 förra månaden, blir utkastad ifrån min kompis om jag inte hostar upp lite cash, vafan är det för fel på dessa människor vid sina kontor och lovar en massa saker som inte blir av.


   
Citera

Plugga på komvux/uni och ta lån. Fast det måste ju betalas tillbaka sedan iof. Men det är ju sedan det.


   
SvaraCitera

funderat på att utbilda dig?


   
SvaraCitera

Funderat på att göra högskoleprovet? Anmäl dig asap isf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Plugga på komvux/uni och ta lån.

Har tagit lån, vilket inte är särskilt mycket men det räknas som ett lån iaf och så måste jag krångla med papper som aldrig kom fram sist jag försökte fixa nya lån eftersom jag gick folkhögskola ett tag.

Blivande_japan:

funderat på att utbilda dig?

Det var det första jag sa när jag skrev in mig på arbetsförmedlingen igen, verkar som att dom bara vill bli av med en, och inte på ett "Vi ska skaffa dig ett jobb" vill bli av med en

mrman:

Funderat på att göra högskoleprovet?

Typ glömt allt sen jag gick gymnasiet, skulle aldrig kunna ta ett sånt prov med seriös inställning


   
SvaraCitera

Men testa, jag har gjort det två gånger två år i rad på våren, fick 0,6 försts gången och 1,2 andra. Ska testa lyckan i år igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Men testa, jag har gjort det två gånger två år i rad på våren, fick 0,6 försts gången och 1,2 andra. Ska testa lyckan i år igen.

Kanske är värt att pröva iaf[confused] Jag kanske är värsta geniet utan att veta det[surprised] Neh det är nog inte så, tackar UM till mitt dåliga självförtroende[love]


   
SvaraCitera

Även om du bara får 0,1 finns det utbildningar du kommer in på. Kom ihåg att alla inte gjort högskoleprovet. Gör du det konkurerar du om flera platser än dom som ej gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Gör du det konkurerar du om flera platser än dom som ej gjort det.

Damn mrman kanske får för mig att göra det med den tack vare dig. Sånt är ju trevligt [smile]


   
SvaraCitera

Men jag menar, 350 kanske mest välinvesterade pengarna i ditt liv och en lördag, det svider inte så mycket [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

350 kanske mest välinvesterade pengarna i ditt liv och en lördag, det svider inte så mycket [smile]

hmm hmmm hmm, har inte såna pengar[cry] Skulle gärna göra detta men mina sista 350 går till ett månadskort till bussen så jag kan ta mig fram och tillbaks till arbetsförmedlingen. Pengar pengar pengar...


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Det var det första jag sa när jag skrev in mig på arbetsförmedlingen igen, verkar som att dom bara vill bli av med en, och inte på ett "Vi ska skaffa dig ett jobb" vill bli av med en

Jo, men nu är det väl inte studier arbetsförmedlingen främst är inriktad på. Försök själv ta reda på vad du skulle kunna tänka dig arbeta med och se vilka utbildningar som då skulle passa. Just nu är det dock lite svårt att börja plugga eftersom vi är mitt i en termin, men du kan ju prova att personligen gå och fråga efter jobb/extrajobb i mataffärer eller snabbmatsrestauranger (typ donken) där du bor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

där du bor.

Jag hör vad du säger och jag skulle kunna tänka mig det om det inte vore så att jag skaffat ett extrajobb i stockholm, Saken är bara den att dom kan ringa spontant ibland när dom behöver hjälp och då måste jag vara beredd på åka iväg från lilla Skåne. Och ja det är så pass mycket pengar varje gång jag varit där att jag mest är inriktad ditåt[crazy] Har jobbat där innan så det är ju ett +, sen att en släkting jobbar där är ju inte dåligt de heller


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag hör vad du säger och jag skulle kunna tänka mig det om det inte vore så att jag skaffat ett extrajobb i stockholm, Saken är bara den att dom kan ringa spontant ibland när dom behöver hjälp och då måste jag vara beredd på åka iväg från lilla Skåne. Och ja det är så pass mycket pengar varje gång jag varit där att jag mest är inriktad ditåt Har jobbat där innan så det är ju ett +, sen att en släkting jobbar där är ju inte dåligt de heller

hur ska du då få ihop det om du lyckas få ett jobb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hur ska du då få ihop det om du lyckas få ett jobb?

Det är ju inte så jävla svårt, har man ett säkert jobb så släpper man ju resten men jag är allt för kräsen till att börja jobba med saker som donken, är hellre hemlös.


   
SvaraCitera