Aviseringar
Rensa alla

skyldig banken pengar?


Ämnesstartare

Hej under de senaste månaden har jag blivit skyldig banken pengar utan att jag tagit lån. Jag har nog varit skyldig dem pengar ca 5 gånger med olika beliopp.

varför är jag skyldig att ge dem pengar?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du har väl antagligen konsumerat för mer än vad du tjänat så att ditt bankkort gått minus? det kan man göra med de flesta banker utan att behöva ansöka om ett lån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men om du är osäker på vad det är så ring och fråga dom istället[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

varför är jag skyldig att ge dem pengar?

Mycket pengar eller småsummor?
Om det är en liten månadskostnad så kan det ju vara vanliga kostnaden till banken..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fråga din bank och inte oss [confused]
va fan


   
SvaraCitera

ti-92:

varför är jag skyldig att ge dem pengar?

rekommenderar denna metod för att ta reda på svaret:
Telefonsamtal eller fysiskt möte med din bank
fråga detta: Jag har upptäckt att jag är skyldig banken pengar då och då, varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Därför lånar man aldrig pengar


   
SvaraCitera
zIGGE

teensoundman:

Därför lånar man aldrig pengar

ti-92:

utan att jag tagit lån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Mycket pengar eller småsummor?
Om det är en liten månadskostnad så kan det ju vara vanliga kostnaden till banken..?

´
det är olika den högsta summan var 120 kr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

u har väl antagligen konsumerat för mer än vad du tjänat så att ditt bankkort gått minus?

Men jag förstår inte hur man kan göra det.
jag kännar ingenting längre, är arbetslös. jag har bara från mitt kapital konto, men har fått reda på att när jag överför till mitt person konto måste jag överföra mer pengar än vad jag gör. om jag överför små summor typ varje dag blir jag skylldig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Men jag förstår inte hur man kan göra det.
jag kännar ingenting längre, är arbetslös. jag har bara från mitt kapital konto, men har fått reda på att när jag överför till mitt person konto måste jag överföra mer pengar än vad jag gör. om jag överför små summor typ varje dag blir jag skylldig.

huh? tycker det låter jättewierd, har du ringt och pratat med dom? vilken bank har du?(nordea?)

kanske är courtage eller nåt om det är aktiekapital? eller jag vet inte, tycker du ska ringa och reda ut det med dom i alla fall.


   
SvaraCitera
Bakric

Övertrasserat?


   
SvaraCitera

ti-92:

jag har bara från mitt kapital konto

Skulle gissa på att ditt kapitalkonto är ett sparkonto med rätt schysst ränta, dock får du bara göra x antal fria uttag per år. Dvs för att få denna ränta har du bundit pengarna en viss tid och måste därför betala för att "frigöra" pengarna.

Men som sagt, ring och fråga banken.


   
SvaraCitera

Varför måste man betala tillbaka ett lån? Så fort du tar ett lån måste du givetvis betala tillbaka det lånet. Förmodligen har du använt kredit istället för konto när du betalat. Det har gjort att du betalat med pengar som du egentligen inte äger. Det bästa du kan göra är att tala med din bank. Tillsammans med din bank kan du lösa de mesta problem när det kommer till skulder och liknande situationer du kan hamna i. Ni kan exempelvis arbeta fram en betalningsplan som passar din nuvarande månadsinkomst och på så sätt betalar du tillbaka det belopp du sagts vara skyldig.

En bank ger nästintill aldrig ut falska räkningar. Om de skulle göra detta är de utan tveka ganska köra om någon skulle komma på dem. Om du har fått en räkning är det stor chans att du är skyldig dem detta beloppet. Om du däremot är osäker och det inte känns rätt ska du givetvis kontakta din bank.

Vanligtvis brukar man kunna arbeta fram en lösning. Om det skulle visa sig att det är en felaktning räkning kommer de troligen ge sig illa kvickt för att undvika skandal. Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att detta ärende är ett sådant, men man vet aldrig.

Källa: Använde lite information jag hittade hos Advokat Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

skyldig banken pengar?

Hej under de senaste månaden har jag blivit skyldig banken pengar utan att jag tagit lån. Jag har nog varit skyldig dem pengar ca 5 gånger med olika beliopp.

varför är jag skyldig att ge dem pengar?

Jag förstår inte varför du ställer frågan här på UM. Ta du och knalla in på banken och fråga dom - DOM BITS INTE! [bigsmile]

Btw, det är alltid bra att ha goda vibbar med sin bank i synnerhet om du någon gång i framtiden ska låna pengar av dom. Kronkalle kan du däremot be dra åt helvete! [mad]


   
SvaraCitera