Aviseringar
Rensa alla

Slå tillbaks eller inte slå tillbaks


lmaomynigga:

Komlunister förespråkar våld

Inte nödvändigtvis, det är lite som Grynet säger "ta ingen skit". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag var liten så var det ett par stycken som var taskig på mig på dagis. Tillslut så lärde mina föräldrar mig hur man ska knyta näven samt vart man ska slå. Så säger nog ge tillbaka. Dock kanske inte mot småbarn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Man ska inte slå tillbaka, det löser ingenting att slå tillbaka. Berätta för en vuxen istället.

en golare har Inga polare ;);););););););););););););););););)
   


   
SvaraCitera

slå inte tillbaks/berätta för en vuxen


   
SvaraCitera

och istället för /


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Det löser massor. Du anar inte.

Det löser ingenting, det blir bara ännu mer bråk och slagsmål.

Bigcitylaif:

en golare har Inga polare ;);););););););););););););););););)
   

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Det löser ingenting, det blir bara ännu mer bråk och slagsmål.
Galen

jag förstår hur du menar och tänker, men det funkar tyvär inte så. vi är ju ändå djur, och dom starkaste överlever 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

ehhhhh... beror helt på hur man gör det. för mig var det bra i längden. man lär inte att våld är rätt men det är ett verktyg. att prata sig ur saker är alltid bäst men ibland går det inte

Nja det funkar ju inte riktigt så, även om det känns bra för stunden. Att slå till fel person kan få rätt katastrofala följder då vem som helst kan ta till ett tillhygge och ge sig på dig, så en tumregel är ju att alltid ta till våld som självförsvar och inte annars. _Speciellt_ när man uppfostrar småbarn då de saknar konsekvenstänk och inte kan avgöra situationer på samma sätt som en äldre människa kan. Det gäller att tänka längre än ett djur här, är jag rädd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: man får välja sina strider

svårt att veta sånt ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

feeling klasskillnader coming on


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Det löser ingenting, det blir bara ännu mer bråk och slagsmål.
Galen

Inte nödvändigtvis


   
SvaraCitera

lmaomynigga:

Inte nödvändigtvis

Bara en fråga på det, kan du något om barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nja det funkar ju inte riktigt så, även om det känns bra för stunden. Att slå till fel person kan få rätt katastrofala följder då vem som helst kan ta till ett tillhygge och ge sig på dig, så en tumregel är ju att alltid ta till våld som självförsvar och inte annars. _Speciellt_ när man uppfostrar småbarn då de saknar konsekvenstänk och inte kan avgöra situationer på samma sätt som en äldre människa kan. Det gäller att tänka längre än ett djur här, är jag rädd.

Vad? Har du själv erfarenhet eller snackar du bara skit?

isola:
feeling klasskillnader coming on

Ok så du tror dig vara mer "rumsren" som kommer från en högr e samhällsklass... bitch please, jag kommer iallafall inte från den samhällsklassen som känner sig högre klass av att följa jantelagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Bara en fråga på det, kan du något om barn?

Ja en hel del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga:

Vad? Har du själv erfarenhet eller snackar du bara skit?
Ok så du tror dig vara mer "rumsren" som kommer från en högr e samhällsklass... bitch please, jag kommer iallafall inte från den samhällsklassen som känner sig högre klass av att följa jantelagen.

Självklart. Både som elev och personal.

Jantelagen har inte med detta att göra.


   
SvaraCitera