Aviseringar
Rensa alla

Släktforskning


Ämnesstartare

Hej! 
Jag har en massa släkt runt om i världen som jag verkligen vill ta kontakt med men jag vet ej var jag ska börja leta? Jag har kollat in några sidor som man kan söka sin släkt på och läsa historia om släkten men inget verkar funka för mig. Jag hittar ingenting då man måste fylla i förnamn och jag har ju inte alls någon koll på de.. 
Var ska jag leta och hur ska jag göra? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Har du testat ancestry.com ?


   
SvaraCitera

Läskigt. Du påminner om en avlägsen släkting till min moder som tog kontakt och trängde sig på....... Det var ganska extremt, hen kom från ingenstans och behandlade oss som sina barn med födelsedagspresenter och allt.. Något awkward. 


   
SvaraCitera

obs: säger inte alls att du är som hen, bara att jag blev påmind om det. Rodnar


   
SvaraCitera
lok501

power1power:
Hej! 
Jag har en massa släkt runt om i världen som jag verkligen vill ta kontakt med men jag vet ej var jag ska börja leta? Jag har kollat in några sidor som man kan söka sin släkt på och läsa historia om släkten men inget verkar funka för mig. Jag hittar ingenting då man måste fylla i förnamn och jag har ju inte alls någon koll på de.. 
Var ska jag leta och hur ska jag göra? 

Att släktforska tar tid, angagemang och mycket letande. Det tog min gammel farfar halva sitt liv för att släktforska sin och sin frus släkt. Han hade även extremt mycket Tur då Han kunde komma så långt så att de islänska sagorna var den ända källan för att komma vidare.

Poängen är att om du vill släktforska så måste du prata med din släkt om deras familj, sedan söka I register och folk bokföring runt om I världen om du vill komma någon värt!

Jag önskar dig lycka till, och om du har tur kanske du uptäker kungar som min gammel farfar gjorde(harald blåtand OCH Gustav Vasa)


   
SvaraCitera