Aviseringar
Rensa alla

Slagsmål


Ämnesstartare

Tja

För ett par veckor sedan blev det ett slagsmål mellan en kompis till mig och en annan person. Efter skolan hade Jonas (min kompis) käftat lite med små-ungar som var kaxiga. De kom senare tillbaka med tre stycken killar i vår ålder. En av dem började knuffa Jonas, och jonas knuffade tillbaka, och sen började de slåss. 

Jag försökte sära på dem, men fick typ panik och blev handlingsförlamad. Hela situationen höll på väldigt kort tid, 30 sek. Men nu i efterhand känner jag mig ångestfylld. Det är precis som att jag fegade ur eller någonting, men jag vet inte vad jag ska göra. Vad skulle ni gjort?


   
Citera

En sne vänster


   
SvaraCitera

Daprowe:
Tja

För ett par veckor sedan blev det ett slagsmål mellan en kompis till mig och en annan person. Efter skolan hade Jonas (min kompis) käftat lite med små-ungar som var kaxiga. De kom senare tillbaka med tre stycken killar i vår ålder. En av dem började knuffa Jonas, och jonas knuffade tillbaka, och sen började de slåss. 

Jag försökte sära på dem, men fick typ panik och blev handlingsförlamad. Hela situationen höll på väldigt kort tid, 30 sek. Men nu i efterhand känner jag mig ångestfylld. Det är precis som att jag fegade ur eller någonting, men jag vet inte vad jag ska göra. Vad skulle ni gjort?

Hände mig de första gångerna i liknande situationer också, adrenalinpåslaget är svårt att vänja sig vid. Det bästa är förstås att inte hamna i sådana situationer alls.

Om du och kompisen klarade er fysiskt så tänk inte mer på det, mer än att kanske fundera hur man kan avvärja såna grejer från första början.


   
SvaraCitera
mynona

Varför slåss över huvud taget. Det är barbariskt.
Du gjorde rätt som försökte sära på dem, att bli handlingsförlamad är en naturlig reaktion. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

ev ej bry sig om vad småungar säger pga äldre och borde veta bättre. beror dock på hur gamla ni är känner jag. 


   
SvaraCitera

Om alla klarade sig någorlunda så är det väl skit samma som Edinburg konstaterade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
ev ej bry sig om vad småungar säger pga äldre och borde veta bättre. beror dock på hur gamla ni är känner jag. 

Vi är 15!


   
SvaraCitera

Slå så hårt man kan, sen vågar inte folk leka med en.
Värre och inte göra ngt än att agera! 
Har Själv  varit i slagsmål där en polare har bara stått och glott på utan ens höja rösten. 
Han och jag är inte polare längre ^^ 

Sen att knuffa varandra inte slagsmål direkt ,då använder man nävarna! 


   
SvaraCitera

Vad jag skulle ha gjort? Hjälpt min kompis om det var flera mot honom (eller om det var ett allvarligt slagsmål), annars stått vid sidan av.


   
SvaraCitera

Hade fan stoppat bråket fan, men det beror på vilken kompis det är. Hade iallafall absolut inte hoppat in och slå till någon, men får jag någon punch så är det ju synd för den som slog migRullar ögonen


   
SvaraCitera