Aviseringar
Rensa alla

Slakterier borde ha glasfönster


Det är tråkigt att det alltid ska fuskas med regler och lagar.

Jag hade nog inte blivit Vegetarian bara för att gått in i ett slakteri. 

Dom som jagar älg, rådjur, hare, vildsvin mm mm. Slaktar och styckar själv. Kan säga att det är betydligt äckligare att se när det vamborti älgen och det spricker. Där har du något att spy för första gången man är med :S

Xuzkie: det var -5 grader där de stod i en stor lokal/källare på varsin bänk med typ en machete

Betydligt bättre med minus grader jämte mot plus när du håller på med kött så inte konstigt att det va -5 grader. 


   
SvaraCitera

surething: Vad tycker ni? Hade ni varit Vegetarianer om slakterier hade glagfönster?

går aldrig förbi slakteri, så glasfönster hade inte förändrat något.


   
SvaraCitera

Finns det halalsakterier i Sverige ???

Det sättet att slakta djur tycker jag är hemskt.


   
SvaraCitera
Kudhos

Nej, det är onödigt. 


   
SvaraCitera

palla

 


   
SvaraCitera
reben

typ alla vet ändå d ser illa ut i slakteri ??? räcker dessutom att gå förbi slakteri o höra ljuden för att må illa så dom som har anledning att gå förbi slakteri behövr nog inte mer

 


   
SvaraCitera

S3ON: nej sluta. det behöver inte vara så

jo. naturen är sån. ska alla rovdjur bli vegitarianer? 


   
SvaraCitera

surething: Hade ni varit Vegetarianer om slakterier hade glagfönster?

Nej. Jag har inga problem med slakt som företeelse, däremot finns det säkert många slakterier som inte är speciellt humana och det är ju inte speciellt önskvärt. 

Jag är själv uppvuxen med får hemma och har varit med både vid slakt och styckning. De slaktades dock hemma hos oss med slaktmask och skeppades inte iväg någonstans. 


   
SvaraCitera

Untouchable: är det inte han i Beatles som sagt rubriken?

"If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian.” 
-Paul McCartney


   
SvaraCitera

BudoFlywhore:

"If slaughterhouses had glass walls, everyone would be a vegetarian.” 
-Paul McCartney

aa precis


   
SvaraCitera

sansan93: Betydligt bättre med minus grader jämte mot plus när du håller på med kött så inte konstigt att det va -5 grader. 

Jodå, klart jag vet att det ska vara det men ville påpeka att det inte är något gött förhållande att stå o jobba i sådant kallt temperatur flera timmar :S


   
SvaraCitera

AAAHHHHHH inget går upp mot ett blodigt gris huvud på morgonen 


   
SvaraCitera

Reeeetooo:
Har varit på slakteri och är inte vegetarian. Det är ett jobb som måste göras, tyvärr fuskar dom med reglerna. Men nämn ett yrke i dagens samhälle där det inte fuskas 

hjärnkirurgi 


   
SvaraCitera

Vad är deras fönster gjorda av nu? Rodnar


   
SvaraCitera

Tickstart:
Vad är deras fönster gjorda av nu? Rodnar

betong och skam 


   
SvaraCitera