Aviseringar
Rensa alla

Slangord ni använder i eran umgängeskrets


Ämnesstartare

För några dagar sen hittade jag och några vänner på ett nytt slangord. Ordet bygger på märket skank, eftersom ordet är skank baklänges. Knaks.

Knaks : Små delar av en större enhet

Ex: - fan vad alla här har blivit knaks (alla är mycket utspridda)
- Din mammas vas blev knaks. Han rökte en knaks av din jolle

skriv gärna era ord som ni använder. Helt idiotiskt men apnice. [bigcheers]


   
Citera

Knaks lär bli en lika stor succé som "bubbla"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade sjukt många slangord med mitt gäng i gymnasiet. Minns dessvärre inget av dem. Good times however.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessa vardagliga, degenererade, termer och omformade ord som ungdomar slänger omkring sig finner jag helt utan värde, då de enbart är till för att stänga ute oss äldre från konversationen. "slang" är diskriminerande och fördummande och bör förbjudas enligt lag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

dessa vardagliga, degenererade, termer och omformade ord som ungdomar slänger omkring sig finner jag helt utan värde, då de enbart är till för att stänga ute oss äldre från konversationen. "slang" är diskriminerande och fördummande och bör förbjudas enligt lag.

Jaha. Då tycker jag ord som är kompicerade för oss unga att första också ska bort [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Egenuppfunna:
Toalettera (gå på toa)
Mationera (att tillreda och äta upp mat, har börjat sprida sig utanför mina kretsar nu!)

Sen använder jag väl, som är lite ovanligare:
Aöeöu (jag vet inte)

Är de jag kommer på på rak arm. Funderar på om det är några fler.

Gillar även att spontanuppfinna diverse teleskopord när så passar sig. Det var så mationera uppfanns.

Myntade just uttrycket Knômellätt på msn. Det är vad jag just åt, en omelett som är så rejäl och mastig att man blir knô-mätt av den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har dem av en anledningen, och därför är de även hemliga.


   
SvaraCitera

gött - används till allt, typ "ok", "bra", "gott", "roligt", "kul", "dåligt" (om man säger det med en viss klang, alternativt ironiskt om det är ironiskt-dåligt) osv.

100% - något som är komplett pga. t.ex. braighet eller coolness.

obs: sant (om något är seriöst, men inte låter som om det är seriöst)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

dessa vardagliga, degenererade, termer och omformade ord som ungdomar slänger omkring sig finner jag helt utan värde, då de enbart är till för att stänga ute oss äldre från konversationen. "slang" är diskriminerande och fördummande och bör förbjudas enligt lag.

[love]

vet ej riktigt varför, möjligen för att parodiera datageeksen så brukar jag och min vän avsluta ord med z, zor, zodish eller zodishen. Detta var först på skämt men har sedan etsat sig fast, vilket är lite småpinsamt.....
"tjääz, vad händerzodishenz"


   
SvaraCitera