Aviseringar
Rensa alla

Slanka sexiga Kelly Gale från Göteborg - en förebild för tjejer? [bilder]


Ämnesstartare

Lounge:

Ja, det har ju visat sig tidigare hur t.ex. medias vikthets verkligen fått alla att börja bli sunda och träna.

Det har också visats hur barn i andra länder där man inte ligger och fläskar sig framför datorn sällan eller aldrig har problem med övervikt. Likaså med vuxna.

Den västerländska slöa lata livsstilen kombinerat med den svenska modellen där individen aldrig har något ansvar utan allt ansvar ligger på samhället, gör att fetma idag är ett allvarligt hälsoproblem.

Förebilder räcker inte, men det är ett steg i rätt riktning. Vi ska inte ha fetton som förebilder bara för att alla tjockisar ska ha någon att känna igen sig i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Det har också visats hur barn i andra länder där man inte ligger och fläskar sig framför datorn sällan eller aldrig har problem med övervikt. Likaså med vuxna.

vilka länder är dessa? andelen överviktiga ökar i de flesta länder när bnp/capite ökar


   
SvaraCitera
Lounge

rbb: Den västerländska slöa lata livsstilen kombinerat med den svenska modellen där individen aldrig har något ansvar utan allt ansvar ligger på samhället, gör att fetma idag är ett allvarligt hälsoproblem.

Ja det var ju väldigt enkelt förklarat..

rbb: Förebilder räcker inte, men det är ett steg i rätt riktning. Vi ska inte ha fetton som förebilder bara för att alla tjockisar ska ha någon att känna igen sig i.

Tror du att det här är den första "förebilden"? Jag tror inte på att visa upp en perfekt yta av träning, hälsomat och sExIGhEt på Instagram förändrar någon. Det gör nog snarare allt värre. Jag tror inte det är vägen att gå för att lösa hälsoproblemen. Jag tror det snarare bidrar till hetsen.


   
SvaraCitera
Lounge

Dessutom talar du väldigt nedvärderande om "fetton". Undrar ens vad du klassificerar som fetto.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obscured by Clouds:

Att behålla kroppen slank och fräsch. Jag är superstor motståndare till allt som beror anorexia men för den skulle behöver man inte vara fet uppsvälld. Men bevisligen... 

...och om detta sedan beror på att vi har det för bra idag har jag inte ägnat någon fundering på. Fakta är bara att ÖVERVIKT håller på att bli det största problemet vid sidan om sjukdomar som hjärt- och kärlsjukdomar och cancer.

Tycker du att man är en förebild för man är snygg så är du jävligt patetisk. Har inget med anorexia att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Den västerländska slöa lata livsstilen kombinerat med den svenska modellen där individen aldrig har något ansvar utan allt ansvar ligger på samhället, gör att fetma idag är ett allvarligt hälsoproblem.

Lounge: Ja det var ju väldigt enkelt förklarat..

Vi lever ju lite annorlunda idag år 2015 när alltför många sitter på röven större delen av vaken tid och äter fet snabbmat än för hundra år sedan år 1915 när de allra flesta jobbade i jordbruk från det att solen gick tills att solen gick ner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obscured by Clouds: Vi lever ju lite annorlunda idag år 2015 när alltför många sitter på röven större delen av vaken tid och äter fet snabbmat än för hundra år sedan år 1915 när de allra flesta jobbade i jordbruk från det att solen gick tills att solen gick ner.

undrar bara, varför bryr du dig så mycket om att alla bara sitter på röven?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var det på 1800-talet övervikt ansågs vara fint?

Tycker att det är lite lustigt att man pratar om snabbmat och datorer som "boven i dramat" med tanke på att DET INTE FANNS PÅ DEN TIDENMycket gladSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

Ja det var ju väldigt enkelt förklarat..

Tror du att det här är den första "förebilden"? Jag tror inte på att visa upp en perfekt yta av träning, hälsomat och sExIGhEt på Instagram förändrar någon. Det gör nog snarare allt värre. Jag tror inte det är vägen att gå för att lösa hälsoproblemen. Jag tror det snarare bidrar till hetsen.

Det tror inte jag. Jag tror att om man visar vältränade och sunda förebilder, plus politiskt får människor att ändra livsstil (mindre bil, mer cykel/gång t ex) så når man resultat. Men det är så mycket i dagens samhälle som uppmuntrar slöhet. Och vi har dessutom en attityd i Sverige att vi ska tycka synd om tjockisar - detta är helt fel. Ge dem en spark i röven och förklara att det inte är godtagbart att belasta sjukvården med fetma för att man inte har kontroll på sin livsstil.

Lounge:
Dessutom talar du väldigt nedvärderande om "fetton". Undrar ens vad du klassificerar som fetto.

Klart jag gör, fetton är lata oansvariga människor som inte klarar av att ta tag i sina egna problem. Bara en sådan simpel grej som att klädaffärer marknadsför kläder till tjockisar som "Plus size" för att få det att låta bra - det borde heta "BMI 30+" eller liknande så att fetmabullarna fick skämmas ordentligt när de shoppade kläder. Idag är de snarast stolta, vilket är helt sjukt och beror på samhällets mesiga inställning till individens ansvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fkpaw: Tycker du att man är en förebild för man är snygg så är du jävligt patetisk. Har inget med anorexia att göra.

Jag kan maska ansiktet på tjejen om du vill. Det är inte hennes ansikte som den här tråden ska handla om utan mer hennes kropp.

Ja, jag tycker hon är en bra förebild. Hade hon däremot varit tjock, fet och överviktig och visat upp sig med en portion pommes i ena handen och en gräddbakelse i andra handen hade jag klart sagt att hon INTE varit någon förebild för dagens tjejer.

Samtidigt är jag fullt medveten om att många överviktiga har övervikten som en sjukdom och det är ju bara beklagligt.   Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis: undrar bara, varför bryr du dig så mycket om att alla bara sitter på röven?

Det är ju ex i så stor sannolikhet att deltagarna i TV4-såpan Farmen lär bli överviktiga eftersom de är ute och jobbar fysiskt från gryning till skymning. Ju mer man rör sig desto bättre. Det behöver defibitivt inte vara på ett gym. Man att bara sitta och ligga större delen av sitt liv är inte så nyttigt. Då blir man fet och överviktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obscured by Clouds:

Det är ju ex i så stor sannolikhet att deltagarna i TV4-såpan Farmen lär bli överviktiga eftersom de är ute och jobbar fysiskt från gryning till skymning. Ju mer man rör sig desto bättre. Det behöver defibitivt inte vara på ett gym. Man att bara sitta och ligga större delen av sitt liv är inte så nyttigt. Då blir man fet och överviktig.

det har ju mest med mat att göra. jag har tränat i princip varje dag sedan jag var liten men tog en paus i typ 4 månader pga skada men gick inte direkt upp i vikt för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obscured by Clouds: Ja, jag tycker hon är en bra förebild.

hon ser ju inte ens ut att gå på gym? rätt smal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Obscured by Clouds:

Jag kan maska ansiktet på tjejen om du vill. Det är inte hennes ansikte som den här tråden ska handla om utan mer hennes kropp.

Ja, jag tycker hon är en bra förebild. Hade hon däremot varit tjock, fet och överviktig och visat upp sig med en portion pommes i ena handen och en gräddbakelse i andra handen hade jag klart sagt att hon INTE varit någon förebild för dagens tjejer.

Samtidigt är jag fullt medveten om att många överviktiga har övervikten som en sjukdom och det är ju bara beklagligt.   Gråter

ditt fejs är en sjukdom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb: Ge dem en spark i röven och förklara att det inte är godtagbart att belasta sjukvården med fetma för att man inte har kontroll på sin livsstil.

Helt rätt attityd, bättre att belasta sjukvården med mental ohälsa i ställetTumme upp

rbb: Idag är de snarast stolta

Det är bra, så att omogna småpojkar som dig kan hålla sig borta och mogna liteGlad

Fkpaw: ditt fejs är en sjukdom

lol

Hjärta


   
SvaraCitera