Aviseringar
Rensa alla

Slaveri


Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Vilken typ av arbete kan då ses som fritt från slaveri? 

Arbete som man inte måste ta. Att personer som jobbar måste ta ett arbete är vad som gör det ofritt. Arbetare blir inte exploaterade nödvändigtivs, däremot så är man som grupp i beroendeställming till arbetsgivare osv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mja, slavar, helst inte. men människohusdjur, absolut, om de är samtyckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

osäker:

Arbete som man inte måste ta. Att personer som jobbar måste ta ett arbete är vad som gör det ofritt. Arbetare blir inte exploaterade nödvändigtivs, däremot så är man som grupp i beroendeställming till arbetsgivare osv. 

Du besvarade inte hur du ställer dig personligen till slaveri.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
mja, slavar, helst inte. men människohusdjur, absolut, om de är samtyckande.

Skulle nog bara orka med en husperson på deltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Skulle nog bara orka med en husperson på deltid.

husdjur. speciesist.

en som i, bara en husdjursperson, snarare än två? eller var poängen att du bara skulle orka x antal på deltid?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

husdjur. speciesist.

en som i, bara en husdjursperson, snarare än två? eller var poängen att du bara skulle orka x antal på deltid?

Fine.
Skulle inte orka med ansvaret på heltid tror jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
absolut

Kan jsg äga dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower:

Fine.
Skulle inte orka med ansvaret på heltid tror jag.

men är du säker? människor har trots allt den egenheten att de kan ta hand om sig själva till stor del. visst, du måste ju ombesörja med mat, diska matskålar och bädda om deras sovkorgar, men de är lätta att få rumsrena och kan ju till större delen städa efter sig själva. och till skillnad från en katt kan du ju säga åt dem att klia dig på magen om andan faller på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

Kan jsg äga dig?

aa det går väl men vrf? ja e ett cp kan inte göra sussler  Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

aa det går väl men vrf? ja e ett cp kan inte göra sussler  Galen

Ville visa 1 poäng..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

aa det går väl men vrf? ja e ett cp kan inte göra sussler  Galen

Leijonsparf:

husdjur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

men är du säker? människor har trots allt den egenheten att de kan ta hand om sig själva till stor del. visst, du måste ju ombesörja med mat, diska matskålar och bädda om deras sovkorgar, men de är lätta att få rumsrena och kan ju till större delen städa efter sig själva. och till skillnad från en katt kan du ju säga åt dem att klia dig på magen om andan faller på.

Det är även desto mer djur att uppfostra. Förutom att den liksom andra djur kommer vara beroende av mig för grundläggande behov som mat, närhet osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathByLawnmower: Skulle ni kunna tänka er att köpa produkter som producerats av människoslavar?

Tänker mig:

  • Slavkorv
  • Slavfärs
  • Slavfällar
  • Slavläder

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: Ville visa 1 poäng..

okej men det blev jag som visade en poäng ist.. kmr du ihåg vad det kallas när det händer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ahjuste det kallas ÄGD


   
SvaraCitera