Aviseringar
Rensa alla

Slingor med hätta


Ämnesstartare

Tooodles, har beslutat mig för att slinga blonda slingor med hätta [y]

Någon som har gjort det och hur blev resultatet? är det stor chans att man får en mera "randig effekt"? så vill jag inte ha [n], utan en jämn blondt färg, så det ser ut som man färgat [bigcheers]

posta gärna bild, före och efter slingningen, tack!


   
Citera

har inga bilder
men så länge du drar upp rätt mycket hår i varje hål i hättan blir det inte randigt eller ojämnt. ha sedan i färgen framifrån och bak för då ser det mer naturligt ut (eftersom det man har i sist (alltså i nacken) kanske inte hinner blekas lika länge som det du har i längst fram)


   
SvaraCitera

Slingor med hätta? Menar du att du vill bli het genom att slinga dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Menar du att du vill bli het genom att slinga dig?

pretty much


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åååh, hetta gör så ont när man drar upp hår =( *Håröm*
Det blir jämt vad jag minns. Inte alls randigt.


   
SvaraCitera

aj


   
SvaraCitera

Slingorna med hätta kommer nästan aldrig längst ner i hårbotten och det gör dessutom ont. Bättre att göra folie slingor, blir oftast snyggare resultat då också.

Timyan:

är det stor chans att man får en mera "randig effekt"? så vill jag inte ha

Har inte tänkt på om det blir mer randigt när man har hätta :/


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

När jag slingat/slingat mig själv har jag ej använt varken hätta eller folie, blivit bra ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag skulle rekommendera folieslingor.. jag tycker inte det ser lika naturligt ut med hätta och dessutom kommer blekningen inte ända in till hårbotten så det blir som en liten utväxt och efter några veckor blir den mer tydlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag gjorde det för ett tag sedan nu 🙂 det kändes inte att dra upp håret ur mössan [confused]


   
SvaraCitera

Floppsen:

Slingor med hätta? Menar du att du vill bli het genom att slinga dig?


   
SvaraCitera

resultatet beror väl lite på vilken hårfärg du har nu också?
Men jag skulle rekommendera att du gör med folie, och att du gör det hos en frisör första gången iaf,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dock beror det ju på hur mörkt hår du har nu. Har du redan rätt ljust blir det ju bättre resultat färgmässigt. [smile]

erh.JPG


   
SvaraCitera