Aviseringar
Rensa alla

Slippa skolan


Ämnesstartare

Innan jag skriver ut så vill jag be er skippa era komentarer som är typ "men dra till skolan och gör något vettigt av ditt liv" för, nej jag lyssnar inte iallafall (:

Några bra tips hur man blir sjuk eller andra sätt för att slippa skolan? [censur]


   
Citera

Man bara går inte? Hur svårt kan det vara att skolka...[zzz]


   
SvaraCitera

Image

+

Image


   
SvaraCitera

nejintehon:

Några bra tips hur man blir sjuk eller andra sätt för att slippa skolan? [censur]

Ignorant:

Man bara går inte? Hur svårt kan det vara att skolka...[zzz]


   
SvaraCitera

nejintehon:

Några bra tips hur man blir sjuk eller andra sätt för att slippa skolan? [censur]

Högstadie eller gymnasium?
Om det är gymnasium är det ju bara att sluta.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Stringburka

Hahah[bigsmile]

nejintehon:

Några bra tips hur man blir sjuk eller andra sätt för att slippa skolan? [censur]

Ring och sjukanmäl dig och stanna hemma:)


   
SvaraCitera

nejintehon:

Några bra tips hur man blir sjuk eller andra sätt för att slippa skolan? [censur]

Om det bara är några enstaka gånger så borde du kunna sjukanmäla dig eller bara inte gå till skolan. Men om det är en längre tid så skulle du ju kunna "hoppa av" skolan och börja igen nästa år.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

Du är väl typ 11 men jag pallar inte moralisera utan erbjuder istället med min oändliga kunskap.

Kom ihåg nästa gång din skola skickar ut nåt papper som dina föräldrar ska skriva på så ska du se till att kopiera deras namnteckningar, om du inte orkar vänta kan du själv skriva ett brev från "skolan" som dina föräldrar ska skriva på. Syftet med det hela är att du ska kunna fejka fram lappar från dina föräldrar i stil med : "lilla lisen kan inte komma till skolan på tisdag pga faster agdas begravning"

Man kan också fejka att man fått sms från folktandvården genom att låta en kompis skicka ett sms i stil med "hej lisen skolkerson du är välkommen på rutinundersökning på tandhuset torsdag kl 13", din kompis namn i telefonboken ska då tillfälligt bytas mot typ folktandvården eller nåt officielltish typ 71111

Annars finns klassikern " hallå det är mina föräldrar som ringer, jag vill sjukanmäla lisen"

[wink]


   
SvaraCitera

är väl inte så svårt att bara stanna hemma eller


   
SvaraCitera

När man nu är allvarligt sjuk så är din högsta önskan att bli frisk, med all sannolikhet. Så länge du inte är självmordsbenägen. Gör valet enklare, stanna hemma.


   
SvaraCitera

Be någon kompis som är bra på att förställa rösten ringa och sjukanmäla dig. (antar nu att du är en liten tjej)
Brukade ringa till expeditionen när jag skulle prata med kompisar som var i skolan för att slippa slösa mina mobilpengar.
Imiterade deras föräldrars röster helt perfekt. Var dock tvungen att ha ett jobbigt långt samtal med någon lärare/annan anställd på skolan som kände min kompis mamma bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för hjälpen, Nej jag är inte elva år heller för den delen [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska väl tillägga att det inte är lärarna som är problemet utan fräldrar som är hemma och ser till att jag kommer iväg [tired]


   
SvaraCitera

tar du tag i dina problem slipper du det jobbiga med att gå till skolan


   
SvaraCitera