Aviseringar
Rensa alla

Slitet hår


Ämnesstartare

Ett väldigt bra men dyrt tips dock, Jag har väldigt långt hår, och därför blir det ganska slitet också, så jag är alltid noga med att använda bra schampon och balsam samt inpackning. Frågar du mig tycker jag du ska satsa på Redken, oerhört bra för slitet hår. Många tycker att Redkens produkter är alldeles för dyra, men det beror ju på hur mycket du prioriterar ditt hår, dessutom tycker jag du ska ha i åtanke att schampot/balsamet är väldigt drygt, så det räcker väldigt länge!


   
SvaraCitera

Prova dig fram till en inpackning som passar för ditt hår.


   
SvaraCitera

Lypsylen:

Jag har liksom slitet hår på sidorna om ni fattar. Vad kan man göra åt det?

Har du funderat på hur skadan uppkommit från början ? Borstar du håret mycket & bara sliter igenom borsten när du hittar tovor ? Sliter du bara av tofsen när du har uppsatt istället för att linda av den varv för varv ?

Balsammetoden kan vara ett tips, plus att vara försiktig med hårborstning och tofsar/klämmor som håret fastnar i. Finns inget sätt att "fixa" det slitna på eftersom det låter som avbrutna hårstrån - bara förebygga att det skadas mer och låta det växa tillbaka.


   
SvaraCitera

Bara jag som läste "slitet hål"? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Skulle du tänkt på innan. [no-no]

Jo, tack, blir ju ännu gladare nu vet du...

farbror gugge:

inpackning? :3

Funkar tyvärr inte... 🙁

envitkossa:

Gå till en frisör och se vad de säger, tror inte att du skulle behöva klippa bort allt hår faktiskt.

Ifs, men ändå, känner liksom inte för att håret ska blir kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xftre: Jo, tack för tipset, får tänka på det.

Istäcke:

Prova dig fram till en inpackning som passar för ditt hår.

Tacktack. Har provat inpackning, men ger inget resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Har du funderat på hur skadan uppkommit från början ? Borstar du håret mycket & bara sliter igenom borsten när du hittar tovor ? Sliter du bara av tofsen när du har uppsatt istället för att linda av den varv för varv ?

Balsammetoden kan vara ett tips, plus att vara försiktig med hårborstning och tofsar/klämmor som håret fastnar i. Finns inget sätt att "fixa" det slitna på eftersom det låter som avbrutna hårstrån - bara förebygga att det skadas mer och låta det växa tillbaka. "

Tack, äntligen någon som fattat, mamma säger också att jag inte ska liksom borsta så "hårt". Jag tror också det är därför. Jag menar håret är kanske inte slitet, men det ser jätte slitet ut, men asså typ lite överhåret är liksom brutet, som du sa! Men jag får väl helt enkelt sluta liksom ta i så hårt. Men tack så jättemycket. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Bara jag som läste "slitet hål"? [blush]

Förlåt, vad sa du?


   
SvaraCitera

Har du lockigt hår?


   
SvaraCitera

Lypsylen:

Men tack så jättemycket. 😀

No probz - ett annat tips är att köpa en glestandad kam och reda ut håret försiktigt medan du har balsam i, om du nu känner ett behov av att borsta [smile]


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Lypsylen:

Jo, tack, blir ju ännu gladare nu vet du...

Slitet hår är ju inte direkt världens undergång. Växer ut igen, liksom. Och slitet hår behöver inte vara fult.

Tickstart:

Bara jag som läste "slitet hål"? [blush]

Tror du ser vad du vill se. [wink]

Dold text: Läste också hål. :$


   
SvaraCitera

Fast alltså, kråkbo är typ den snyggaste frisyren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istäcke:

Har du lockigt hår?

Nej, eller det är uppklippt så typ i topparna är det lite lockigt.

Rose Red:

No probz - ett annat tips är att köpa en glestandad kam och reda ut håret försiktigt medan du har balsam i, om du nu känner ett behov av att borsta [smile]

Jo, ska nog testa det 🙂 Fast liksom innan man ska till skolan och man inte har tvättat håret så sätter man ju inte i balsam. 🙂 Eller jo föresten, spray. 😉 Lite smart där va? Haha 😀

Kviq:

Slitet hår är ju inte direkt världens undergång. Växer ut igen, liksom. Och slitet hår behöver inte vara fult.

Jag tycker inte det är särskilt snyggt.

stereo total:

Fast alltså, kråkbo är typ den snyggaste frisyren.

Jo, såklart det är...


   
SvaraCitera

Lypsylen:

Jo, såklart det är...

Ja, det tycker jag. Kör hårt.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Lypsylen:

Jag tycker inte det är särskilt snyggt.

Ditt kanske inte är fint. Vet inte jag något om. [confused]


   
SvaraCitera