Aviseringar
Rensa alla

Slitet hår


Ämnesstartare

Hej alla jag är en tjej på 14 år som har plattat mitt hår regelbundet varje dag sedan jag var 11. Alltså i 3 år.. Så mitt hår är nog det trasigaste håret man nånsin kan hitta.

Iallfall, såklart växer det inte. Det är typ lite över bröstet, och helt förstört.
Men jag har lugnat ner mig med plattandet och plattar typ en gång i veckan, men det räcker egentligen inte, jag borde egentligen inte platta alls.
Har precis klippt av en bit också, och man märker att det bööörjar växa lite.

Jag har precis fått såna här tabletter som gör så hår, naglar osv växer mer. Får verkligen hoppas att det funkar, för det innehåller ju jättemycket vitaminer. Men jag förstår självklart själv att det tar sin tid, och man måste äta rätt osv också..

Men några frågor. äter / har ni ätit såna tabletter och har ni märkt nån skillnad?<
Och vet ni några tips mot slitet hår, vad man kan göra förutom typ hårinpackning. Något speciellt medel osv..? Tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

alltså håret slutar inte växa från hårsäcken för att hårstrået är slitet, men om det är slitet så slits det ned så att du inte märker att det växer.


   
SvaraCitera

om du vill ha fint hår igen, klipp av alla klyvna slitna hårstrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

alltså håret slutar inte växa från hårsäcken för att hårstrået är slitet, men om det är slitet så slits det ned så att du inte märker att det växer.

Asså skojar du, såklartjag vet det
jag har ju liksom mörk utväxt på mitt blonda hår, håret växer lika mycket som alla andras, bara att mitt hår av för det är så slitet. men det var inte frågan [smile]


   
SvaraCitera

äppelpaj:

Asså skojar du, såklartjag vet det

jamen JAG VET INTE DET LÄT SÅ FÖRLÅT DÅ [sad]

äppelpaj:

men det var inte frågan

okej till frågan: Du kan inte laga slitet hår med hårinpackning, det är bara att klippa av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

okej till frågan: Du kan inte laga slitet hår med hårinpackning, det är bara att klippa av.

Fortfarande inte frågan! Men läs hela inlägget.. Jag har precis klippt av det slitna! Frågan var om det finns några bra medel osv!


   
SvaraCitera

äppelpaj:

Jag har precis klippt av det slitna!

okii men det stod bara du klippt av en bit och sen frågar du efter hårinpackning för slitet hår så hur ska jag kunan veta att du klippt av allt det slitna
nej nu får vi sluta kivas här


   
SvaraCitera

kram


   
SvaraCitera

om du fortfarande plattar håret finsn det ju produkter som ska skydda håret när det utsätts för värme men jag vet inte hur och om det funkar


   
SvaraCitera

och nej tabletterna hjälper inte


   
SvaraCitera

Varför är du så otrevlig när Artie försöker hjälpa dig?


   
SvaraCitera

Tabletter är bullshit, sluta platta.


   
SvaraCitera

Ja, till att börja med så borde du skaffa värmeskyddande spray/serum som gör att värmen inte sliter lika mycket. Men det är coolt att vara efterklok. s

Du kan inte reparera, endast förhindra.


   
SvaraCitera

alltså samtidigt som håret växer så slits det och blir kortare 😛
de enda man kan göra är att klippa av skiten och vårda det fint så det växer ut bättre igen.

hellre kort och fint hår än långt och slitet säger jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lazertits:

Varför är du så otrevlig när Artie försöker hjälpa dig?

Jag är inte otrevlig nånstans. Jag använde smileysar osv, men jag fick otrevlighet tillbaka, vettu [wink]
Tror hon överlever 🙂


   
SvaraCitera