Aviseringar
Rensa alla

Slitet hår!!


Ämnesstartare

Hej!
Jag är en tjej som har ljusbrunt ganska lockigt hår har aldrig färgar, slingat mm. Mitt hår är jätte slitet och det var inte alls länge sedan jag var hos frisören och hon klippte en bra bit. Jag använder alltid balsam och ibland inpackningar när jag duschar men inget hjälper! Jag använder värme värktyg på mitt hår ca varannan månad så det borde inte ha något med saken att göra. Jag använder även hår olja i mitt hår efter jag har duschat och även provat balsam metoden X antal månader men inget hjälper! 
Har ni något förslag på vad jag kan göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

Kanske kan du raka håret för att det ska växa upp igen, men det tar ju ganska lång tid haha. Testa några "naturliga" metoder kanske? Ägg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing:
Kanske kan du raka håret för att det ska växa upp igen, men det tar ju ganska lång tid haha. Testa några "naturliga" metoder kanske? Ägg?

Tänker inte raka av mitt hår eftersom har sparat länge för att det ska gå ner över skulderbladen. Ja får nog prova något sånt 🙂


   
SvaraCitera

Testa göra inpackningar med kokosolja. 
Jag använder den här som går att köpa på till exempel ICA 
2014125152056910953078_sbig.jpg


   
SvaraCitera

Hur ofta tvättar du håret? Det kan bli slitet om du tvättar det förofta. Jag tror att vad tredje dag är rekimenderat. Det kanske inte är så trevligtvmed flötigt hår men det är faktiskt bra för håret när det är flötigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Hur ofta tvättar du håret? Det kan bli slitet om du tvättar det förofta. Jag tror att vad tredje dag är rekimenderat. Det kanske inte är så trevligtvmed flötigt hår men det är faktiskt bra för håret när det är flötigt.

Tvättar det varannan dag men om jag bara ska vara hemma så kan det gå 1-2dagar extra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flovonna:
Testa göra inpackningar med kokosolja. 
Jag använder den här som går att köpa på till exempel ICA 
2014125152056910953078_sbig.jpg

Ska jag prova ,tack för tipset!


   
SvaraCitera