Aviseringar
Rensa alla

Slösa bort min lön?


Ämnesstartare

Fick äntligen min lön, flera löner på en gång eftersom min farsa glömde att skicka in där det står vilka tider jag har jobbat (är ledsagare, måste skriva in vilka tider jag jobbar). Så nu fick jag ganska mycket på en gång, 16,000 för att vara exakt. 11,000 efter skatt, + 1050 från studiebidrag. Så nu har jag runt 13,000 kronor.

Vad tycker ni jag ska göra för pengarna? 2,700 kommer gå till ett nytt grafikkort, 2,000 kommer gå till en DSi + ett flashcard, drygt 650 till en ny mus (G9x, men är inte säker) och sen 300 till The Orange Box, sen ska jag ladda ner S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl och om jag verkligen tycker om spelet kommer jag köpa S.T.A.L.K.E.R: Call of Pripyat som kostar 200.

Borde jag spara resten till någonting jag faktiskt behöver? Kan ni komma på andra saker? Tror inte jag behöver något mer.

Jag vill inte resa och jag planerar inte att någonsin skaffa ett körkort till någonting.

EDIT: Bor hemma så behöver inte ha några pengar till mat eller räkningar.


   
Citera

köp retrospel, både ballt för stunden och går att sälja för samma belopp när du är klar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kefka:

köp retrospel, både ballt för stunden och går att sälja för samma belopp när du är klar.

Retro spel brukar man bara kunna njuta av fullt ut om man har spelat dom när man var liten, för nostalgi. Annars så känns dom bara... gamla. Och jag har kvar alla spel jag hade när jag var liten.


   
SvaraCitera

Spara till ngt vettigt elr för framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

spaceFlea:

framtiden.

Framtiden är tråkig [no-no]

spaceFlea:

Spara till ngt vettigt

Dels därför jag skapade denna tråd, hjälp mig komma på någonting vettigt [y]


   
SvaraCitera

Eftersom du verkar vara så tjock att du växt fast i datastolen rekommenderar jag följande lösningar:

1. Knark (du blir glad)
2. Fettsugning (du kommer loss och kan skaffa ett liv)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Teal Crab:

1. Knark (du blir glad)
2. Fettsugning (du kommer loss och kan skaffa ett liv)

Hasch är alltid kul, bra idé!
Bara för att jag inte har något liv betyder det inte att jag är fet [no-no]


   
SvaraCitera

när du köpt allt detta tycker jag du lugnar ner dig till du tröttnat på spelen. Då skaffar du nya[wink]


   
SvaraCitera

Speltidning:

fet

Köper du cb för pengarna kommer du få skapliga munchies och bli ännu fetare, men lycklig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SorryBartDude:

när du köpt allt detta tycker jag du lugnar ner dig till du tröttnat på spelen. Då skaffar du nya[wink]

Jo jag vet, men jag känner att jag vill köpa saker för pengarna när jag fick så mycket. Men jag ska nog vänta tills jag kommer på någonting jag faktiskt behöver [sad]

Kommer ju ut en hel del spel, kom på att jag har bokat bad company 2 också.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Teal Crab:

Köper du cb för pengarna kommer du få skapliga munchies och bli ännu fetare, men lycklig!

Det gör inget [rolleyes]


   
SvaraCitera

Speltidning:

Men jag ska nog vänta tills jag kommer på någonting jag faktiskt behöver [sad]

Kommer ju ut en hel del spel, kom på att jag har bokat bad company 2 också.

jaa spara lite. Så fort du vill ha nåt är det ju bara att köpa


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska spara pengar till den dag då du flyttar hemifrån för det är inte gratis


   
SvaraCitera

Novan:

Jag tycker att du ska spara pengar till den dag då du flyttar hemifrån för det är inte gratis

Klarar mig ganska bra utan sparpengar [cool]


   
SvaraCitera

Skentrevlig:

Klarar mig ganska bra utan sparpengar

Det trode jag att jag också gjorde till den dag då jag fixade eget boende så det är ett bra förslag att spara pengar


   
SvaraCitera

Novan:

Det trode jag att jag också gjorde till den dag då jag fixade eget boende så det är ett bra förslag att spara pengar

Jag har eget boende. Bor i en fin 1a på 40 kvm [cool]


   
SvaraCitera