Aviseringar
Rensa alla

slut


eemiich:

Eftersom att jag är 12

Ah, just det. Hur pass nära är det att dina ben nuddar marken när du rider din ponny?


   
SvaraCitera

Var glad att du är lång, finns vissa andra som inte hade turen att bli det [sad][mad]


   
SvaraCitera

ja, btw [smile] :

passaro:

Snyggt med långa tjejer.[y]


   
SvaraCitera

Du kommer vara så jävla glad att du är lång när du blir äldre. Finns inget bättre än långa tjejer.


   
SvaraCitera

Pendulum:

Var glad att du är lång, finns vissa andra som inte hade turen att bli det [sad][mad]

Image

Var bara tvungen...okej ska plugga nu.[cute]


   
SvaraCitera

passaro:

Var bara tvungen...okej ska plugga nu.[cute]

Ska börja gå i styltor nu bara för det [cry]

Dold text: förväntade mig mer: nej, johanna, det är så sött med korta tjejer, var nöjd med dig själv [cute] ([cry][mad])


   
SvaraCitera

eemiich:

Problemet med att vara lång är att jag vill inte bli för lång för att kunna rida, fattar ni? Jag vill inte ha fötterna släpande i marken..

Rid en maxad D eller storhäst. Går mycket väl att utvecklas så. Visst är det tråkigt att sluta med ponnybusar, men en maxad D kan du mycket väl sitta på.

(Vet detta då jag är 173 och har en 147,5 hest.)


   
SvaraCitera

Pendulum:

Dold text

oh yooou have so much yet to learn[cool]

Dold text: fast det tycker jag iofs


   
SvaraCitera

passaro:

oh yooou have so much yet to learn[cool]

right back at yah!

passaro:

Dold text:

[blush]


   
SvaraCitera

Jag rekommenderar dig att berätta för skolsyster.


   
SvaraCitera

Känner en som operarde knäna för att sluta växa [cute]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Gillar inte hästar långa tjejer?

jo, men långa tjejer blir vingliga på sina små älsklingar.

eemiich:

Jag är 12 år, och närmare 170 cm lång.

det är ingen fara än så länge, rider du mycket ponny nu så utvecklar du balansen och känner dig mindre stor, än om du först går upp på storhäst och sen ner igen. Jag är 173 och har en arabkorsning på 147, det går bra, särskilt efter sommaren då jag red utan sadel i 3 månader och tränade upp balans och följsamhet.

Bara för du är lite lång behöver det inte betyda att du aldrig mer får rida små hestar. Jag rider fortfarande ridskolans maxade b-ponny enstaka gångr när den varit för busig med barnen, trots min längd. Det fuuuunkar, träna bara upp balansen. Klart du ska utnyttja ponnyåren!

Dold text: och den här tjejen är nära 180 och tävlade d-ponny i somras. Allt går med viljestyrka och balans. Kämpa på! 🙂


   
SvaraCitera

eemiich:

Hur lång tror ni att jag blir?

När jag var i din ålder var jag 1.50, nu är jag 195 så du kommer bli 2,36


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

jo, men långa tjejer blir vingliga på sina små älsklingar.

Ja, men alltså om hon är för lång för ponnys så borde hon kunna rida på en större hest. Det är väl ändå storleken som gäller, inte hur gammal man är?


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Det är väl ändå storleken som gäller, inte hur gammal man är?

det är roligare att rida ponny. Samt man får bara tävla ponny fram till och med året man fyller 18, så många rider runt på försmå ponnys för att få ut det mesta av ponnyåren. Kan vara så att ts kompisar har ponnyer, som dom åker ut och tävlar med, och om ts har stor häst åkr hon ut på andra tävlingar md mycket äldre ryttare i. Inte lika kul.

Du tänker helt rätt och logiskt, men jag känner samhörighet med trådskaparen. Känslodravel.


   
SvaraCitera